View Single Post
Old 11-12-2018, 02:40  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Du skal ikke se bort fra at store bedrifter har avtaler med flyselskaper som gir helt andre priser på fleksible billetter enn det som kommer frem på flyselskapene sine nettsider

Jeg kjenner til store bedrifter der noen har SAS som foretrukket flyselskap og andre som har Norwegian som foretrukket selskap

De fleste jeg reiser sammen med benytter primært SAS spesielt på Europa.
Grunnen er rett og slett at SAS har rettet seg inn mot forretningsmarkedet både som uttalt policy og gjennom et godt nettverk, selv om det kan medføre behov for mellomlandinger.

Norwegian har rettet seg inn mot fritidsmarkedet med mange "direkte" destinasjoner, men ofte med lav frekvens. Dette er et faktum selv om de av og til kjører kampanjer om at forretningfolk er ikke en forretningsfolk hvis de ikke kjøper billige billetter.
Gitt Norwegian sin ofte mangelfulle kundeservice, den ofte manglende villigheten til å vise fleksibilitet og booke om, så er Norwegian et lite attraktivt selskap på flere destinasjoner ute i Europa, og selv på London dersom en reiser på rabbaterte billetter.
Skal en ha full fleksibilitet med Norwegian så vil i mange tilfeller billettprisen bli dyrere enn en for en SAS Plus billett

Å ja,det hender jeg reiser til en Europa destinasjon med Norwegian, men svært skjelden på hjemturen. Sist reiste jeg for eksempel til Krakow med Norwegian og hjem med KLM via AMS. Hjemturen hadde faktisk lavere pris enn utreisen.
Jeg kjenner meg ikke igjen her. Var fram til et par år i en av Norges største bedrifter med 170 utenlandskontorer og da en meget stor total reisevirksomhet. Da selvfølgelig de “beste” avtalene med SAS og DY. Alle avtalene og da flyprisene kom meget tydelig frem i HRGs. bookingsystemer og stort sett var DY rimeligst, også som fleksible, stort sett fast track, osv. Nyere fly, wifi osv viste vi det var, men mer eller mindre alle valgte SAS med de vanlige argumentene.

Jeg nekter plent på at store bedrifter taper på DYs «dårlige kundebehandling» heller.. de få gangene det skjer noe og en god kunde har booket feks. gjennom HRG så tipper jeg han eller hun får finfin hjelp. I værste fall kan da bedriften bruke noen av de millionene de har spart på en strengere policy å booke en ny enveis billett.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote