View Single Post
Old 13-05-2020, 17:12  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Siste tur før Corona..

Ikke lenge etter Skittles of fajitas bar det videre mot Des Moines. Jeg var klar som et egg, bittelitt marinert og i strålende humør. Vi fløy så klart AA, og nok en gang en A319 (tror jeg). Det var i hvert fall samme balje som fra MEX.

Denne turen MEX-DFW-DSM kjøpte jeg for øvrig for Avios. Det var en lang tur (totalt sett) jeg var på, mye mas og lange dager så jeg ville fly i bainais. Prisen på det for cash var relativt uforenelig med budsjettet, så dermed ble det vel 37k Avios eller noe. Pluss latterlig lite taxes.

Her på vei ut til rullebane



Jeg var i veldig godt humør og været var helt strålende. Dallas ser tidvis ut som innsiden av en PC. Masse IC'er og noen kondiser i det fjerne.




Som vanlig hadde vi booket ett sete til meg og ett til elefanten. Nokså kort etter avgang fikk vi hver vår drikke. Jeg tok øl, mens han - ikke uventet - gikk for brus. Ekte flaskemodnet Club Soda



Jeg fortsatte å være i ganske strålende humør og det var tilsvarende strålende vær ganske lenge. Så jeg ble sittende med kart og gluggene åpne for å gjette meg til byer vi fløy over.

Kan dette være Kansas City?



Landing på DSM gikk smud og flyplassen er jo ikke akkurat veldig stor.

Derimot var det nokså stort sjokk å komme ut døra. Etter et varmt Mexico og et enda varmere Dallas kan jeg love at Iowa det var kalt. Så inni granskauen kaldt og med hva føltes som stiv kuling.

Jeg var ikke alene om å bråstoppe i døra, åpne kofferten og hive på meg klær. Kom meg til shuttlebuss holdeplassen. Det var ikke digg å stå der i 20 minutter å vente på bussen. Fyren ved siden av meg bare stod og bannet for han hadde reist fra Dallas i t-skjorte uten å tenke på været. 20 minutter i 2 grader og kuling tipper jeg gjorde godt da.

Natten var på Fairfield Inn & Suites. Helt greit. Dessverre ingen bar så man kunne få en night cap, men fikk kjøpt en Cola i resepsjonen. Ikke stort å si om det hotellet utover at rommene var store og at frokosten er grusom.

Hva er de greiene Amerikanerne kaller "sausage" og som ser ut som en hamburger. Det er slimete gugge og helt grusomt. Ikke nok med det sånn toast loff på denne type hoteller... om du hadde rørte det ut i vann ville det forundre meg om fast materie var større enn et knappenålshode. Det er på en måte "inflation theory" i praksis.

MAKAN

Morgenen etter... hente leiebil. Det er like forbaska kaldt.

Kjøre mot dagens mål, nemlig å møte en av mine Amerikanske kollegaer i hennes hjemby Fairfield.

Det var nokså monoton kjøretur på nesten 2 timer, men relativt eksotisk for en Nordmann.




Forts. .. nkjhølkjffioayf ajq\4ybn
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 13-05-2020 at 19:45.
Fnate is offline   Reply With Quote