View Single Post
Old 22-07-2022, 23:33  
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Smoothtur til det uforenede dronningdømme

Kø, kaos, krise, streik og generelt elende over hele linja sier pressen.
Nei, sier jeg.

Med pressens dommedagsprofetier i bakgrunnen var det en ytterst skeptisk KnutW som satte kursen mot Gardermoen, flyplassen i nordre gokk, sist fredag.

En plikttur til UK sto på programmet og her var det bare å stålsette seg for et helvete på alle bauger og kanter. Eller..?

Jeg tar det kort og greit. Jeg gidder ikke bale med å få lagt inn bilder, men alle her vet hvordan Gardermoen, Gatwick og en Norwegian 737-800 ser ut. Både utenpå og inni.

Gardermoen ut:
Parkering, bagdrop og sikkerhetskontroll fredag ettermiddag - null kø.

Norwegian OSL - LGW:
20 minutter sen pushback (Slottid?) men hanket inn mesteparten av slakken på vei bortover. Ca 80% belegg.

Gatwick inn:
Passkontroll - null kø. Bagasje: Kofferten kom etter ett minutts venting. Leiebil: Null kø, men litt venting for å få en kar til å «vise oss bilen». Dog skal de unnskyldes med at et par mann ble opptatt med noe som hørtes ut til å være litt krise ute på p-plassen. Aner ikke hva det var men de løp ut av kontoret og ble borte i 10 minutter. Ellers var alt tipp topp. Fikk sågar forventet biltype, det er ikke ofte!

England: Mindre kø enn forventet på M25 en fredag ettermiddag og null kø ellers.
Dog var tirsdag 19. juli den varmeste dagen noensinne i Storbritannia. Heathrow bikket over 40 grader for første gang i historien. Og vi hadde ikke a/c på rommet… Nuvel.

Gatwick ut: Leiebil levert på null komma svisj, thank you very much and have a good flight. Sikkerhetskontroll: Null kø. Vi fikk sågar kapret et bord på en «restaurant» (Wheterspoon) uten å vente. Mat og service der var dårlig, men det er vel ikke noen andre spisesteder som er stort bedre. PS: Jeg velger spisested ut fra komforten på stoler/sofaer, ikke meny. Trekrakker hos Wagamama og andre fjasetrendy steder er ikke aktuelt, jeg er sur gammal gubbe og skal sitte godt.

Norwegian LGW-OSL: Bang on time, og de var i tillegg elskverdige nok til å parkere på den nærmeste utgangen (13) så kort og gå var det også. De var tomme for Tapas, men ellers var det greit. 99,47% belegg. (Ett ledig sete) Direkterute rett over Nordsjøen i medvind pluss kurvet innflyging til 19R over Hurdalssjøen ga snittfart på oppunder 800 km/t og parkering 10-15 min før rutetid. Meget bra.

Gardermoen inn:
Passkontroll: Null kø. Tax free: Null kø. Bagasje: To kofferter levert på 10 minutter, lynkjapt til Gardermoen å være.

Konklusjon: Djævelskapen funker!

Last edited by KnutW; 22-07-2022 at 23:41.
KnutW is offline   Reply With Quote