View Single Post
Old 15-09-2019, 20:53  
73H
NorFlyer Front Row
 
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,193
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
This guy must be smoking pot while working.

Tallene til DY er soleklare. Risikoen i selskap er klart beskrevet i hver eneste rapport. Men han fremstilller alt som rosenrød. Han har en klart personlig agenda. Enten eier han aksjer i DY eller han forsøker å fa seg en nytt jobb. Det er bare pinlig.

Han ignorerer fakten at driften til DY har en negativ margin og all dette han skriver om, CC pengene og RR-kompensasjon vil bare gi litt mer tid men ikke er en game-changer i de fundamentale tallene.

Dette negative margin er noe som DY må takle. Og tar man OSL og ARN ops ut, så er alt annen negativ og trusler selskaps liv. Ingen av disse challenges er løst med det Elnæs skriver. 787 ruter blør penger så det suser, CPH-base taper penger, HEL-basen er HELlvete, for å ikke snakke om de spanske fiasko-basene og intra-spania flygning. Dette er den triste sånnheten.

Men ja, gi han mer pot, det har en visst underholdnings-verdi ...
Elnæs er vel omtrent like positiv som du er ensidig negativ, så jeg tror vel helst at sannheten ligger en plass midt imellom. -1+1=0 osv.... Den forutsigbart ensidige negativiteten er forsåvidt like underholdende som Elnæs, så jeg vet ikke helt hvordan Pot kommentaren din passer bedre inn på han enn deg. All forståelse for at du ser enkelte likheter mellom DY og AB, din tidligere arbeidsplass (?). Så vidt jeg vet hadde ikke AB verken grounding av en hel subflåte eller motorer som ikke holdt ut arbeidsdagen, så alle dine bakenforliggende CASK kalkulasjoner er jo sterkt forutsatt at du kjenner detaljfordelingen av disse spesifikke kostnadene.

Last edited by 73H; 15-09-2019 at 21:02.
73H is offline   Reply With Quote