View Single Post
Old 28-08-2019, 10:34  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: En meget kort weekend i Florida..

Så var det selve flyturen da.. Kjente for første gang at selve turen nå ble litt mer en svært komfortabel måte å nå reisemålet på en at selve målet var flyturen.. Sikkert litt fordi det var uten reisefølge og at jeg gledet meg til en helg med fattern, mat og strand (og litt øl).

Velkomsten er utrolig og det er vel tre forskjellige damer som kommer og presenterer seg og skal gjøre hva de kan for at du har en fin tur. Velkomst Champagnen var 2004 Grande Cuve Alexandra Rose.. Wow – den var veldig, veldig god.. Har aldri hatt noe sans for rose Champagne og foretrekker 100% Chardonnay i boblevannet. Ser at dette er en ganske kostbar sak som gjør at man fort kan drikke seg i pluss på reisebudsjettet.. Ser den ligger på 2500-3500 NOK i butikk så denne hadde vel fort kostet 2000 kroner glasset på real bar. Jeg hadde en slagplan om å gi full gass første 4 timene og slappe av de siste 6 så jeg var klar til middag på kvelden. Denne planen fulgte jeg meget bra.

Litt trist at de har sluttet med de varme macadamianøttene som var litt av kosen i gamle dager på Waffe Erste.

Maten var svært god og de hadde faktisk tre retter med litt thai krydder som jeg synes gjør seg meget bra i denne høyden.. En av hovedrettene lagde de som forrett og det var grillet scampi og kamskjell i curry sauce.. Nydelig. Det eneste som aldri blir godt på fly er jo biff, men jeg kunne ikke la være å bestille.. Den smaker litt for mikrobølge. Den skylte jeg ned med en virkelig spennende tysk rødvin som jeg skal prøve å finne noen flasker av hjemme.

På servering nummer to (etter en time søvn og en halv film) sjanset jeg på sushi – her hadde jeg lave forventninger, men denne overgikk mange lugubre takeaway varianter i hovedstaden og var virkelig god..Det eneste chardonnay alternativet på menyen var utsolgt (!) så det ble en cabernet sauvignon som for meg smaker gresk hvitvin og ble lite rørt.. Gikk etter hvert tilbake til min nye venninne Alexandra.. Ravioli med thai curry og scampi var også svært godt og gikk ned på høykant.

Utover det ble det en veldig komfortabel flygning, men kjente at å reise alene ikke er helt min greie og de siste to timene var rett og slett kjedelige (men komfortable)… Jeg ledet meg veldig til Blue Moon og løse verdensproblemer.
Gli inn over Miami i en 380 er uansett magisk og immigration på MIA er meget effektiv.. De hadde noen damer med First skilt og et eget område for bagasjen – men det var vel mest for show (og litt flaks at han før meg i køen på OSL maste om HON tagger)

Så var det en hyggelig velkomst i hallen av senior og rett inn i Cadilaccen for en tur nordover..





























Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	4b.jpg
Views:	759
Size:	111.6 KB
ID:	47535   Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	766
Size:	90.7 KB
ID:	47536   Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	761
Size:	88.6 KB
ID:	47537   Click image for larger version

Name:	6a.jpg
Views:	767
Size:	102.2 KB
ID:	47538   Click image for larger version

Name:	6b.jpg
Views:	763
Size:	79.9 KB
ID:	47539  

Click image for larger version

Name:	6c.jpg
Views:	761
Size:	96.7 KB
ID:	47540   Click image for larger version

Name:	6d.jpg
Views:	762
Size:	81.1 KB
ID:	47541   Click image for larger version

Name:	6E.jpg
Views:	768
Size:	103.5 KB
ID:	47542   Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	751
Size:	99.8 KB
ID:	47543   Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	760
Size:	85.7 KB
ID:	47544  

Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	764
Size:	76.7 KB
ID:	47545   Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	756
Size:	103.7 KB
ID:	47546   Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	757
Size:	85.1 KB
ID:	47547   Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	762
Size:	65.7 KB
ID:	47548   Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	762
Size:	173.8 KB
ID:	47549  

__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote