View Single Post
Old 12-08-2022, 12:04  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Vin Deux semaines à Tourrettes (sur Loup)

Siste del av sommerferien innebar 2 uker i Provence, og en liten by som heter Tourrettes sur Loup, en halvtimes tid å kjøre fra flyplassen i Nice. Hele storfamilien på tur, og et hus vi har leid to ganger tidligere.

Billetter nedover var bonusbilletter med SAS, mens hjem er det Flyr som skal ta oss.

Opprinnelige skulle SK4703 gå 07:05, men hadde heldigvis svidd av noen poeng på hotell på OSL, da avgangen ble flyttet frem en time til 06:05.

Hotellet het Park Inn nå jeg booket, men hadde endret navn til Radisson innen vi sjekket inn. Bilen ble parkert på P4 etter ha dumpet av familien på hotellet. Familierom, så god plass og med et hjørnerom høyt opp, så hadde vi god utsikt over både den østre rullebanen og E/F piren




Tidlig avgang og da gjelder det ha gjort klar mest mulig kvelden før. Så sikret meg en bagsjetralle jeg parkerte på rommet, slik at en ytterligere tidstyv kunne elimineres. Bagtags var også printet ut og festet kvelden før




Opp tidlig og 05 kunne vi gå inn i terminalen. Self service bagdrop var unnagjort på et blunk og var kun et par minutter kø i sikkerhetskontrollen, selv uten fasttrack og gadd ikke ta «omveien» til familiytrack.

737-700 og LN-RRB var egentlig satt opp på flighten, men den hadde tydeligvis blitt syk, så ved D10 stod det ikke noe fly. Derimot en gul buss som kunne ta oss over til LN-RRA som stod klar på A-piren





Virket som det var endel ledig bak da jeg sjekket inn og satser på det skulle forbli slik så passerte oss bak på rad 22. Og gamblingen betalte seg så vi fikk 2 3-setere for oss selv

Omtrent 2/3 fullt, både bak og de 5ish radene med Plus.

Flybytte resulterte i en halvtimes forsinkelse før vi kunne sette snuten på NCE.

Hadde som vanlig kjøpt med noe bollestoff fra Bit, som ble supplementert av litt kjøp av drikke fra tralla



Barna var såpass oppslukt i skjermene sine at jeg fikk meg en god blund underveis. Dessuten ble det meste av forsinkelsen fløyet inn, og routingen å bedømme var vi litt heldige med både flyveledere og trafikken inn til NCE





Ikke noe kontroll av Koronapass og bagasjeutleveringen på T1 gikk raskere enn det pleier. Slik av vi var ute av terminalen tidligere enn «budsjettert» selv med en forsinkelse ut fra OSL

Mere følger….
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 14-08-2022 at 08:27.
Someone is online now   Reply With Quote