View Single Post
Old 27-07-2022, 23:14  
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Glad tirsdag fra Røros

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Dette er 100% politiske utsagn - teorier, du sitter aa ser rundt deg i Georgia, den delstaten i USA som er minst by far paavirket av klimaendringen - dere har en 2 F endringring i temperaturer, men andre, som oss har 20F +. Dette blir som aa kun se paa Norwegian som heldigvis aldri har hatt en flyulykke og paastaa at fly ulykker aldri skjer !!!

Klima endringer er et faktum, ja det er store politiske motiver for aa mindreverdige de som opplever noe annet, og latterligjoere oss som er paavirket, men det er Politikk du driver, ingen faktum.

Du sier at dere aldri vil bli paavirket av klimaendringer - jeg haaper absolutt at det er 100% sant - jeg haaper at du aldri aldri maa forlate hjemmet deres klokken 01:30 om natten fordi luftkvaliteten er saa daarlig du maa ta din kone til ER (vi har naa 3 slike turer bak oss), aa hoere en astmatiker slite, virkelig slite med noe saa elementaert som aa puste !! Det gjoer bare vondt, veldig vondt og du tror ikke engang paa oss !!!

Luftkvaliteten, som du ogsaa kan se paa din iPhone gaar fra 0-500 - det er ingen skala over 500 - likevel har vi opplevd OVER 500 !! Som betoed flytting til Stillehavet til USD 400.00 natten (guess what vi var ikke alene). Vi har alltid et Luftkvalitets kart paa en iPad - astmatikere har ikke din luksus og kan ikke gi faen !!

Vi har satt av USD 10.000 i budsjett for aa kunne flykte fra slike forhold - vi har allerede maatte gjoere dette 4 ganger - du er saa utrolig heldig at dere aldri har blitt paavirket som du sier av klimaendringer (og ikke kom med «politiske fakta» mot oss, det trenger vi ikke !!

Budsjettet paa USD 10.000 er ikke lengre nok, vi maa kappe ned traer naa 20 meter radius fra huset (foer klimaendringene var grensen 5 meter) - anslag USD 20.000 og det er ikke frivillig - det er hva som maa til for aa beholde hus forsikringen !

Ja du er ikke paavirket, men mesteparten av USA er i stor grad paavirket og vi maa alle bidra og slutte med politisk broennpissing (det har aldri vaert noen suksess eller hva ?

Du leser ikke hva jeg skriver. Selvfølgelig er det klimaendringer. Det er en (hovedsaklig) naturlig utvikling vi kan påvirke minimalt. Forsinke noe, kanskje, men ikke stoppe. Det jeg reagerer på er alt som kastes bort av ressurser på noe som uungåelig skrider frem uansett.

Jeg kommenterer lokale forhold. Jeg sier ikke at det er slik overalt. Jeg har tross alt også familie i nabolaget ditt.

Vi har også hatt skogbranner med tilhørende dårlig luftkvalitet. Vi får det sikkert tilbake. Men ettersom vi får stadig hissigere orkaner inn fra Karibien, vil vi nok oftest oppleve andre typer av problemer. Mororsag og aggregat er alltid i beredskap.

Jeg tåler en diskusjon, jeg tåler å bli kalt ignorant idiot, men når jeg 'tas' uten at dere engang skjønner hva jeg mener, synes jeg det blir litt drøyt.
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 27-07-2022 at 23:16.
LN-MOW is offline   Reply With Quote