Thread: Colombia
View Single Post
Old 24-02-2018, 15:38  
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Colombia

Så var det klart for den triste hjemreisen. Det er en vanvittig trafikk i Bogota og folk kjører helt som svin. Men kom da fram - hotellet stod for transporten denne gang.



Medellin-øl og en burger på flyplassen før avreise...



Ved gate synes jeg det så ut som om det var veldig få passasjerer, men så dukket det opp en hel haug ved boarding. Her var det for øvrig boarding etter soner, og jeg hadde sete langt bak og fikk boarde først i siste gruppe. Med et G-sete hadde jeg visse håp om ledig sete ved siden av - og det holdt forsyne meg såvidt denne gangen også. En enslig mann på D fikk en enslig mann på E ved siden av, men ingen havnet i F ! Veldig bra.

Og så var det bare å glede seg til Champagne. Denne gangen fikk jeg et godt glass med siste slanten i flaska. Flyvertinna sa noe på fransk, og på engelsk fortalte hun at hun prøvde å si at det betydde lykke få den siste slanten. Og så den hyggelige: Jeg måtte for all del be om påfyll, om jeg ønsket det, når hun returnerte med tralla... Det gjorde jeg selvsagt.

[/url]

Maten Bogota-Paris var klart dårligere enn Paris-Bogota. Kyllingen var tørr og tilbehøret dårlig. Frokosten såvidt innenfor akseptabelt synes jeg. Men frukten var jo god. Og god yoghurt fra Colombia...



Knappe 10 timers tur om natta gikk helt greit unna, med litt soving, musikklytting og litt film på den lille skjermen. Vi landet før tiden i et kald Paris. Noe av ulempen med å velge Air France var at jeg nå hadde over 7 timer i Paris. Men de har god mat i Paris, og jeg tok meg inn til kjente trakter og en kjent restaurant. Så da ble det jaggu bra lunsj!



Da jeg kom tilbake til CDG ble vi først møtt av en skjerm som fortalte en forsinkelse på 20 minutter. Dette ble så til over 1,5 times forsinkelse. Til overmål var vi satt på bussgate og ble busset i en evighet.... De skyldte på sent ankommet fly fra EDI. Uansett det var fullt fly også her - det må nevnes at det er den rareste forsamling og blanding av folk jeg har sett på et fly til Oslo. Mange i ulike "religiøse" antrekk, noen av dem hadde byttet og dobbeltbyttet seter slik at det oppstod problemer da enkelte fant setet sitt opptatt. Det var fullt i alle hattehyller og en ung jente fra Sveits ved siden av meg hadde jo med seg altfor mye. Virket som om personellet om bord var like trøtte som resten. Litt slitsom tur. Og jeg blir bare så fryktelig irritert når jeg er trøtt og lei, særlig på disse som bidrar til ytterligere forsinkelser ved å ikke sette seg på rett sete.

Vi kom i lufta og utfra det som ble sagt ville vil lande ca 30 min før siste flybuss gikk. Dette gjorde flere, inkludert en dame bak meg bekymret - jeg måtte også forklare nabosetet hva situasjonen var, og at vi nok måtte ut med drosje om siste buss var gått. Men jeg klarte å nå fram til siste flybuss ca 30 sekund før den skulle gå...

.. ble møtt av kø og kaos. Det var stressede og forvirrede turister og etter hvert en meget hissig bussjåfør som sa at "nå stenger jeg" og så slamrer han igjen døra mens folk som har betalt blir stående igjen. Det viste seg det var satt opp ekstrabuss, som gikk 30 minutter etter, men dette var en merkelig forestilling.Selv var jeg ikke informert om ekstrabuss, så jeg trodde faktisk at fyren stengte døra presis på sekundet. Ironisk nok har man reist helt ubekymret og lett, tatt drosje i Medellin midt på natta, reist i byer man har hørt så mye skummelt om, og så er det en buss i nærheten av Jessheim som skaper problemer, irritasjon og oppgitthet. Jaja. Velkommen til Norge. De fleste som stod der var turister, og for mange antar jeg at det er ganske sjokkartet at Norges hovedflyplass ikke har kollektivtrafikk etter kl 0115 på en lørdag. Og for mange av det ville det være en voldsom ekstrautgift å ta drosje. Jeg har klaget hendelsen inn til busselskapet. Jeg nevnte ingenting om hvor mye lettere og bedre organisert ting er i Colombia. :-)


Last edited by AirbusTrond; 24-02-2018 at 19:07.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote