Thread: Nord-Korea
View Single Post
Old 01-12-2016, 00:37   #21
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Nord-Korea

Hyggelig å høre, takk for det TriStar.
Joda, enn så lenge ser det jo ut til at de -utrolig nok- hoder samtlige av flytypene gående. De flyr jo sant å si ikke så mange timene med dem, men likevel..? Egentlig ganske godt gjort å holde dette gående, det sier vel sitt om grunnkonstruksjonen i de gamle sovjetmaskinene. Også litt pussig at Air Koryo ikke konsentrerer virksomheten rundt bare et par flytyper i stedet for å operere hele åtte forskjellige. Kanskje de har hatt en SAS-konsulent innom en gang i tiden..?
Forøvrig vet jeg David i Juche Travel Services stadig vekk har turer bortover, løp og kjøp! Man vet jo egentlig aldri hvor lenge systemet holder det gående der borte, og jeg tror at enten så vil Kim modernisere i retning av et kinesisk styresystem der du eller bedriften kan gjøre nesten hva som helst så lenge ikke maktapparatet og strukturen blir utfordret, eller så vil hele greia til slutt klappe sammen. Og da blir det stygt. Men, enn sålenge, grip anledningen når den byr seg. Det er jo de tingene man ikke gjør man til slutt angrer mest på!
Dessuten har du jo begrensede/ingen andre muligheter til å få disse typene "i boka" med vanlige rutefly. Det går vel fremdeles en og annen TU-154M rundt i verden, men TU-134 og ikke minst TU-154B er det kun JS som flyr. Bli dog ikke for skuffet hvis -154'en får snag eller tech, den synger nok på siste verset. (Det sa jeg om IL-18 for 25 år siden også...) God tur, husk rapport etterpå!

Last edited by KnutW; 01-12-2016 at 01:20.
KnutW is offline   Reply With Quote