View Single Post
Old 21-11-2017, 14:02   #159
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: SAS tilbudstråd 2017 (vanlige billetter, EB-tilbud og opptjeningstilbud)

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
Til Asia SAS business står det 80000 poeng mot normalt 100.000 t/r. Er det slik at man for disse poengene får businessklassbilletten? (foruten skatter og avgifter) Jeg trodde at det generelt var 50k (en vei) og 100 k (t/r) på en slik måte at en allerede måtte ha en economybillett og at dette var prisen man måtte betale i poeng for oppgradering?
Hva er forskjellen i poeng man bruker for å booke business fra schratch fremfor en economy til bis upgrade på langdistanse? Lurer også på hva som er realistisk å få business til om man byr på auksjon.
Hva er liksom «minimum« om man bare er basic medlem? Er f.eks 30k eurobonuspoeng realistisk å få en buisness upgrade til Japan en vei på auksjon? Eller kan det funke med mindre poeng også?
Miminum pris for bud for oppgradering økonomi-biz på IC er 38.185 og maks setter de ved 100.000 poeng. Og det er altså kun for IC-flighten, ikke for flighten til Stockholh eller Køben hvor du fortsatt må fly økonomi.

Det er altså langt billigere å kjøpe bonustur på Biz med en gang, du får beste klasse på alle flighter, du er sikker på å faktisk få klassen og du får bookingen godkjent så tidlig at du har tid til å velge et bra sete.

For flighter til og fra Japan er det ikke lov å by på oppgradering, som sees på som pengespill som er strengt regulert i Japan. Husker ikke hva fast pris på oppgraderingen er der, men tror det er 60.000 poeng. Ja, over 50.000 poeng.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 21-11-2017 at 14:06.
robertaas is offline