View Single Post
Old 20-12-2018, 16:48  
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,748
Default Re: Bagasjeregler SAS og Star Alliance

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Mulig feil tråd og jeg glemte å klage litt over dette i en trip-report.

Jeg er (og skjønner at jeg er kjærringa mot strømmen) fremdeles en sterk motstander av carryons og håndbagasje.

..........

Så er det køene når du skal ombord på flyet, altid tull og de med mest håndbagasje er ofte de som er aller mest ivrig på å bruke priority boardingen sin og blir stående å forsinke boardingen hver gang.. Hadde jeg vert kabinpersonale så hadde jeg klikket (Hører de er litt anspente på høytalerne noen ganger når flyet til BGO er halvveis boardet etter 12 minutter med hyllestapping.

Så har du i loungene.. Der står disse jævla koffertene overalt med kjempe-PC bagger og man må gå sikk-sakk mellom dem.. Og sist men ikke minst. Hvis du småtripper for å nå flyet ditt så sperrer de rullebåndene og går ofte i bredden med disse koffertene sine..

Tarræsammen!

Men seriøst - man sparer et par minutter i det man lander på å drasse på alt dette rælet, er det hvirkelig verdt det? Og da på longhaul... med conneciton i feks FRA. Du flyr fra ORD til SIN med Lufthansa og så drasser du på alt du eier i 18 timer og plager vettet av andre så du kommer hjem til kona di 7 minutter før (2 hvis det er SIN og 11 hvis det er OSL med priority tag)

Jeg håper virkelig de innfører gebyr på håndbagasje - av rene egoistiske grunner så jeg lett kan spasere ombord med homo-baggen min med et historiablad, litt tyggis og pass.
Helt enig. Og det som topper det hele er de som sitter på rad 20, skynder seg ombord og fyller opp hattehylla fra rad 1 og bakover. Jeg tror jeg

Vel kan jeg ha med en carryon på lengre turer, slik at jeg har plass til nettbrett, høreklokker og en pysj, men aldri så mye stasj at det forsinker andre.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote