View Single Post
Old 13-11-2012, 10:02   #347
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Har dårlig tro på fire luker. Blir alt for mye fram og tilbake med loadere, pluss vi er sjeldent mer enn 4 personer på A32X-serien. Blir det flere folk pga flere luker, hjelper ikke kortere turnaround da du plutselig har flere ansatte som skal betjene det. Det du heller kan prøve på, er å fikse det forbanna dårlige ULD-systemet som er i Airbus ...
Vi har sett pä denne vinklingen tidligere her pä träden. Det er blitt fastsatt at ULD handling time er avhengig av antall "ULD transfer counts" som selv er avhengig av lukenes antall og posisjon i holdene. Idag äpner lukene seg rhs aft v/ULD1 (A319) hhv v/ULD2 (A320/A321), og fwd v/ULD1 (alle flyene). Videre er ULD handling time avhengig av ULD transfer speed.

Jeg forstär ditt innlegg her, Dreyer, med at du foreslär ä fä öket "ULD transfer speed", ved overgang til en type "High Speed CLS Drive" ? Elller er det Latching som gär tregt ? Eller äpner selve luken seg for sakte ? Eller er det noe annet som ikke fungerer riktig ?

En annen ting kan man si her, om "service til passasjerene" ved ankomst/avgang : normalt (fullt fly) behöves seks AKH til innsjekket bagasje i en A321 [3+3]. Ved f.eks. ankomst skal disse seks AKH kjöres over til arrival Terminal sä fort som mulig er. La oss anta at tre stär i aft hold, tre i fwd hold. Holdene opereres parallelt (ODER ?) med TO highloadere (ODER ?).

ULD transfer counts (A321) er 1+2+2 = 5 aft og 1+2+3 = 6 fwd. Med (fullt) H21QR benyttes kun fire (ikke lenger seks !) AKH til innsjekket bagasje. Transfer count er 3 aft og samme 3 fwd, hvis kun to luker benyttes. Hvis vi nä antar at alle fire luker benyttes parallelt, kan man prestere ä sette transfer count helt ned til 1 (fire ganger).

Dette gjör det mulig ä gi bedre service til passasjerene, Dreyer.

Men jeg setter som mäl ä snu flyene mine mye fortere oppe (twin aisle) samtidig som jeg setter som mäl ä handle flyet nede fullt av flyfrakt. Da blir jeg NÖDT til ä fikse sakene nede (du sier selv at ULD-systemet er forbanna därlig).
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote