View Single Post
Old 26-07-2016, 06:30   #27
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Trip Report sommeren 2016 Sør-Øst Asia

Neste morgen ble vi hentet kl 0900, da skulle vi på jetskitur med Seeman Watersports. Hadde bestilt den «lille» pakken, ca 3 timer til 550 lokale penger pr jetski. Kjørte til startstedet, men da begynte det å regne slik at vi utsatte starten ca 30 min. Vet ikke om dette var årsaken, men vi endte opp med en tur på bortimot 4,5 timer, med massevis av kjøring , og massevis å se. Første stopp var en øy med en ferskvannsinnsjø hvor ungene tok en dukkert. Senere stoppet vi i en bukt der man matet ørnene. «Lang» i navnet Langkawi betyr «ørn» forresten.

Videre gikk turen til en liten øy, Singa Besar. Vi fortøyde jetskiene, og så var det bading fra den deilige stranden, kun oss fem, ingen andre i sikte. Snakk om å være i paradis…..Da jeg kom opp på stranden spurte guiden vår om vi ville ha en kald øl, og det ville vi jo. Ble da med opp i noe som viste seg å være en strandbar, bebodd av en hippi som røykte gress og for øvrig var en kjempekar. Han hadde bodd der ute i 110 dager, målet var å bo der i to år, for så å legge ut på en reise rundt i verden. Snakket en del med ham, viste noen bilder fra Norge, og hadde det riktig så koselig. I følge hippien var vi de første nordmennene som besøkte ham. Etter litt kom en annen innfødt utseende kar inn i «baren», og spurte hvor vi kom i fra. Da vi svarte «Norway», svarte han «Jøss, jeg bor i Bærum». Fyren hadde pigadø bodd i Norge i 12 år, og var hjemme på ferie. Snakk om sammentreff!! Her noen bilder, av varierende kvalitet;














Etter en god prat med gjengen kom en ny ladning med jetski inn mot stranden, og vi satte kursen hjemover, fikk lov å ta den lange veien tilbake, godt utaskjærs og med rimelig heftige dønninger. Så bar det inn til land, hvor vi fikk oss en måltid i restauranten i bygget ved siden av, forøvrig drevet av nevøen til hun som driver Seeman. Kan anbefale Seeman på alle måter, alt fra booking, til gjennomføring og oppfølging etterpå. Ikke minst da idioten meg trodde jeg hadde mistet eller blitt frastjålet mobilen. De satte himmel og jord i bevegelse, sjekket videokamera, hentet han fra restauranten og full pakke. Og så viste det seg at mobilen lå i setelommen inne i bilen…….


Tilbake til hotellet, skikkelig solbrente, for vi hadde jo ikke smurt oss skikkelig, og rett i bassenget for et avkjølende bad. Så opp på rommene for en dusj og et klesskift før vi labbet inn til Kuah Jetty, og en runde med wifi på Starbucks. Hadde tenkt å spise middag på food courten her, men den stengte en time før vi kom, så da måtte vi finne et annet alternativ. Ruslet bortover hovegata og endte opp på PappaRich hvor vi fikk oss en helt grei middag, og så innom Guardian på kjøpesenteret for å kjøpe Aloe Vera. Det er vel det som hjelper best mot solbrentheten…..Jeg begynte å fryse voldsomt utover kvelden, og endte opp med 39,6 i feber ved leggetid. Med det det har vel 4 av 5 hatt seg en liten runde med enten sår hals eller feber i løpet av turen. Ikke unormalt det, med A/C inne og 35 grader ute, og konstant veksling mellom de to. Jeg kjørte satay m peanøttsaus til middag;



Siste dagen på Langkawi ble bare tilbrakt med å slappe av i skyggen på hotellet, en liten handletur for å kjøpe mer Aloe Vera, litt middag og så pakking av kofferter før hjemreisen i morgen. Avslutter med et par bilder fra hagen på De Baron Resort, et middels hotell, ikke mer enn det. Satser på en lang og god rapport fra hjemreisen etter hvert, aner ikke hvor mange timer vi kommer til å være på farten, men 5 flighter for å komme hjem blir uansett en opplevelse…






Last edited by staale; 26-07-2016 at 15:10.
staale is offline   Reply With Quote