Thread: Konflikt i SAS
View Single Post
Old 14-11-2022, 23:47  
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Hoi det var tidenes whataboutism. Hvis du sliter med å ta del i en diskusjon hvor en arbeidsgruppe har så lav lønn at det er vanskelig å fungere i samfunnet, samtidig som de har stått helt stille i lønnsutviklingen de siste 10 årene så tenker jeg at du heller bør telle til ti og holde deg for god for slike innlegg. Hvis du leser innleggene mine som et angrep på en arbeidsguppe så legger du virkelig ondviljen til.
Tror nok du misforstaar min kanksje kloenete innlegg, jeg reagerte paa hvordan du angrep en pilot - jeg setter selv veldig stor pris paa piloter som flyr (har ennaa ikke sett noe alternativ) og jeg er soenn av en flyvertinne, gift med en tidligere flyvertinne og setter paa ingen maate de 2 arbeidsgruppene opp hverandre - etter med skrekk aa lest avtalen pilotene i SAS maatte inngaa - ser jeg ikke at det er en gruppe som har faatt bedre vilkaar og jeg overholdet ingen grunn til aa trekke hva de legger frem, temmelig personlig, i tvil. Begge gruppene fortjener mye bedre vilkaar. (Og NHO Statistikk er mye kjedeligere enn saftige historier fra Alaska Bush Flying (Selv min kone har gode historier fra Alaska som ung vertinne inn til Prudhoe Bay)

Men jeg setter ogsaa pris paa alle innleggene fra pilotene, jeg tror at forumet blir mye bedre naar vi er saa heldige at vi har deltagere som kan gi oss innsikt, statistikk fra NHO er sikkert helt greit og ikke feil, men kan lett skape et skjevt bilde.

Jeg synes fremdeles at terskelen her inne for aa «diskutere andres loenn og vilkaar» er for lav - ser ingen fordel av aa «vinne» en diskusjon over pilot loenninger for saa aa miste gode bidragsytere fra en viktig gruppe innen luftfarten.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem

Last edited by dc-8-63; 14-11-2022 at 23:49.
dc-8-63 is offline   Reply With Quote