View Single Post
Old 13-08-2019, 21:16  
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: Norwegian legger ned alle Transatlantiske MAX ruter

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Norwegian lar det høres så enkelt ut. Nå har vi slått over bryteren fra vekst til lønnsomhet.
Halleluja, pengene strømmer inn til glede for eierne, og bejublet av diverse analytikere.

Er det så enkelt? Bare å trekke en profitt-kanin opp av hatten?

Hvordan ble vekst perioden egentlig kommunisert til småsparere og investorer?
Hørte vi Kjos uttale at nå er det vekst som gjelder. Glem utbytte i lang tid fremover, for nå surfer vi mot underskuddet i milliard klassen og stort verdifall...
Takk for investeringen
Vi snakker ikke om penger som strømmer inn. Vi snakker om å stoppe at pengene renner ut før det er for sent. Og ja, det kan virke som om mange sma-aksjonærer ble lurt...

Jeg for min del tror at det bare få - også innen Norwegian - som virkelig forstår hvor alvorlig det står og hva må til slik at selskap komme seg over vinteren.
Den eneste gode nyhet til aksjonærer: Nå står det med Geir Karlsen en CEO i spissen som er full i bilde, som forstår alle disse tallene og som vil ta de nødvendige grep uten "flynerd-emosjoner", men som en controlling guy. Til sånnheter hører også at det trenges mer til enn bare en dyktig CEO. Det må også bringes inn klok fagfolk på C-Level og i middle management.

Og ja, jeg er sterkt irritert over visse Analyster i Pareto og Co. som kommer med meldinger og vurderinger som virker som de ble hented fra en annen verden. Det er ikke seriøst.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote