View Single Post
Old 11-11-2017, 11:56  
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: EB-poeng med Trumf - tips og gode tilbud

Oi, jeg trodde det bare var kvinnelige bloggere / youtubere som handler på aliexpress.com. Vær OBS på at dette er the lowest of the lowest (iallefall i mine øyne) - det er made in China-produkter produsert uten noe (særlig) kvalitetskontroll. Det er en samleside hvor små forhandlere legger ut alle sine produkter, altså er det ikke én butikk; men heller en samleside for stort og smått fra Kina som måtte ha lyst å tilby sine (ofte kopierte) produkter på internett.
Motatte produkter lukter gjerne sterkt kjemikalier og er (garantert) ikke kontrollert for miljøgifter, hormonforstyrrende stoffer eller generelt giftige stoffer som typisk brukes i klesproduksjon, samt i smykker og/eller andre accessoarer. For de som bryr seg om egen helse, eller helsa til kona/barna sine, så er det iallefall greit å vite før man handler, tenker jeg. Arbeidsforholdene på fabrikkene er også fullstendig ukjent (jeg finner ikke info, men tipper det er under H&M-nivå), og opplegget med at man får hvert produkt tilsendt i én og én pakke er svært lite miljøvennlig for de som eventuelt skulle bry seg om slikt.

Siden folk her inne generelt er opptatt av kvalitet og reise i businessclass osv, så tenker jeg det iallefall er greit å vite hva slags side det er. I prinsippet er det å handle på aliexpress som å handle klær og utstyr på et tivoli; det er kinesiskproduserte kopier, med dårlig kvalitet på tekstilen, ofte med sterk lukt etter produksjonsfasen, og du vet ikke helt hvor produktet kommer fra eller hva det er laget av. Men på aliexpress får du ikke tatt på produktet eller sett det før du får det, så det er jo mer lotto-vibe når man bestiller derfra.

Dette er litt av typen produkter man får, wish er det samme som aliexpress:
https://www.youtube.com/watch?v=lXxeUT2SWBA
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 11-11-2017 at 12:05.
Polaris is offline