View Single Post
Old 16-10-2010, 23:23   #10
TobyAllan
PROFIL IKKE AKTIV
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 775
Default Re: Om å rive ned - og bygge opp!

Jeg har ihvertfall prøvet mitt beste at hjelpe med konstruktiv kritikk i den omtalte tråd, og kunne lese i en PM fra trådstarter, at han er som Viking1965 sier ydmyk og var glad for at få litt hjelp på dette, ikke nok med at man skal prøve at ta gode bilder, men avhengig av evner kommer det med redigering som det neste, hvor mye ett bilde skal redigeres på er der 200 forskjellige meninger om her på forumet, men jeg var selv ny her for ikke så mange måneder siden, jeg vet hvor svært det var at ta kritikken fra min første tråd, og konvertere til bedre resultater, jeg mener derfor at når der kommer Nye/yngre personer inn her på forumet, hjelper det ikke bare med skriftlig kritikk, selfølgelig skal kritikken komme med, positivt som negativt, men det at en som har peiling og er gammel i gamet, gir tilbake litt konstruktiv kritikk, i dette tilfelle lastet jeg ned bildet fra trådstarter gjorde ikke noe med sharpen eller noe som helst, brukte bare highlight recovery, og autolevels, ikke annet, lagret bildet og lastet det opp igjen, på den måte har de som er ferske litt større mulighet til at forstå kritikken, en som laster opp ett bilde på dette forum laster jo opp bildet fordi personen mener dette er ett bra bilde, men er der noe som kan bli bedre må noen vise dem veien til at forstå kritikken, all dritt som ble slengt runt i den tråden kunne ha vært unngått hvis noen hadde vært konstruktive fra starten.
Jeg er ikke noen super fotograf, og ikke bedre enn andre her, men vet åssen det var at være ny her, og prøver at hjelpe andre, som opplever samme start som meg.

Bare min mening

MVH Torben
TobyAllan is offline   Reply With Quote