View Single Post
Old 09-11-2016, 17:43   #1
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Årets guttetur Los Angeles, Las Vegas, Flyshow sånt

Så sitter man 37000 ft over skyene , ca halveis mellom Stockholm og LAX på Sk939.

Undertegnede med reisefølge tenkte oss på flyshow til helga i Las Vegas så da tar vi en liten ferie samtidig.

Dagen begynte bra ,men det skulle fort endre seg.
Jeg tok bussen fra Jessheim 0555 *grøss* og ikke nok med det så haglet nyhetene om presidentvalget inn. nuvell.politikken til side , Bussturen gikk smertefritt og varte ca 13 min. Belegg på 5 personer, ingen AWOD,vin eller mat ble servert.. Sørglige greier.

Framme på OSL møtte jeg reisefølget som kom med tog litt lengre sørfra. Å så begynner morroa , rett til Businessinsjekken, *wee førstegang jeg kan bruke den med god samvittighet* . Leverte pass, referansenumme, flørta litt med innsjekksdama (nei jeg sjekket ikke henne opp ,men ho sjekka oss.. inn..) Hvorfor jeg brukte innsjekkspersonalet ? jo..fordi jeg kunne og ho hadde ikke akkurat mye å gjøre.

Så igjennom Fast Track , ironisk siden det tok lengre tid en den vanlge sikkerhets kontrollen. Det peip som besatt og jeg ble naturligvis svært grundig kontrollert.. vel nå er jeg sikker..

Vi hadde god tid så vi rusla via ripoff (taxfree), fant litt frokost og utgang F14 (tomcat). Der sto en '737-800 å ventet. Boarding var noenlunde på tiden og flyet var smekkfult.. og jeg mener smekkfult. Det var gørrtrangt, jeg er 193 og kraftig. reisefølget er litt høyere og normal , så kom det en tredje kar som heller ikke var noe småunge. Knuyttnevetesten gadd jeg ikke prøve på engang, det var ikke plass..

Så kommer kapteinen på høytaleren med dårlige nyheter, pga kraftig snø i Stockholm var det redusert kapasistet inn og vi måtte påregne ca en time før vi kunne dra. de jobbet med å få en bedre slot ,men det spørs om det gikk..

Å herlig.. vi har 1t5min fra flyet skal lande til SK939 går.. dette liker jeg dårlig. Men det var ikke annet å gjøre en å sitte som sild i ei tønne å vente. Det gikk ca 20 min, så var det dytt og start, jøss , dette var jo litt gode nyheter. Men det stoppet der. Det gikk i sneilefart med flere stopp bort til deice (det snødde jo småjævler på OSL idagtdlig også). Det varte og det rakk ,men omsider føyk vi til himmels. Total forsnkelse var ca en time. Jeg må si at jeg svetta litt nå. Vi tok av 5 min etter vi skulle ha landet. Kapteinen lovte å fly så fort som mulig og han holdt sitt ord der ,40 min senere lander vi på Arlanda.

Men.. ja hva kan gå galt.. jo naturligvis ingen ledig gate.. og 20 min til flyet går.. nå begynner jeg å svette litt mer. Det går noen minutter og vi får en gate.. på andre siden av terminalen fra der vi skal. Hvorfor er jeg ikke overasket nå. Jeg og reisefølget lot høffligheten ligge å kom oss så fort som mulig ut av flyet (vi hadde rad 7 så det var relativt langt fårran).

Her var det bare å ta beina fatt, heldigvis tikker det inn melding etter noen minutter med brøyting av mennesker at flyet har fått ny tid om 20 min. *puh*, vi klarte det. og følsen var en lettet når vi tusla ombord i en splætter ny Airbus A-330 Enhanced. Men forsinkelsene er ikke over ennå, vi hadde ikke trengt å stresse i det heletatt. Trafikken på Arlanda går tregt. Det tar lang tid å få deice utstyret på plas, samt både frakt og last fra Oslo flyet som må lastes. 1T20 min forsinket forlater vi svensk jord med kulde, snø og vind med kurs for englenes by, en forventet varme på 35+ og alt annet en hva en definerer som vinter.

Ca en 30-40 min kommer crew med varme håndklær og litt drikke. Jeg tar en cola og ett glass sjampis.. phokker heller.. Sjampisen var god.. og dette går rett i fletta på meg og jeg sovner en halvtimes tid I'm a really cheap date :P

Jeg våkner til matserveringen.. med en smule hodepine.. note to self.. jeg skal ligge LANGT vekk fra den type alkohyler overskuelig framtid..

Så etter maten faller alle til rod, ser på film , tar litt bilder , og sover, alt for å få tiden til å gå litt fortere.

More to come, bilder laster jeg opp når jeg kommer på hotellet. Ingen som helst vits å prøve det på nettverket her.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote