View Single Post
Old 11-10-2010, 14:15   #14
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Lufthansa Re: Lufthansa First, A346 og A388

Dato: 17/9-2010
Fra: FRA
Til: ICN
Fly: D-AIHK A340-642
Rutenr: LH712


Hadde tidligere på dagen fått informasjon om at det ble en forsinkelse på 15 min, noe som gjorde at avgang nå var satt til 1845. Kan ikke si at jeg brydde meg nevneverdig om det, hadde det alle tiders jeg. Men nå begynte det å nærme seg boarding, og ei dame kom bort til oss å sa at det var på tide å dra. Lurte på om vi ville ta heisen eller trappene ned til underetasjen. Tok trappene, de gikk jo tross alt nedover. Der nede ventet en politimann med passene, og vi var klarert ut av Europa. Viste boardingpass og ble presentert for sjåføren vår som skulle frakte oss til flyet i en Mercedes S klasse.








Med en topphastighet på 40km/t var vi nå på vei mot flyet som stod på en av gatene på C terminalen. Vel fremme ble det litt venting grunnet en buss som stod i veien, men så snart denne flyttet seg parkerte vi under gaten.


Gutta på tur




Litt venting på heisen som skulle føre oss opp til gaten, så fikk knipset litt bilder. En hyggelig kaptein benyttet også anledningen til å sende oss et vink fra cockpit.


D-AIHK A340-642 levert 5/5-2004




Ved dør 1L sa sjåføren takk for seg, og et smilende og kanskje litt overasket crew tok imot oss. Fant fram til sete 1A uten problem og satte meg ned. Tok ikke lange tiden før drikke ble tilbudt, og jeg sa noen ord jeg hadde øvd på en stund i FCT, champagne please!





Plasser den du reiser med foran sete testen




Sete 1 og 2 A hadde vi okkupert, mens sete 1K var i besittelse av ei asiatisk jente som jeg vil tippe var i begynnelsen av 20 årene. En asiatisk mann i 30 årene kom plutselig fra business å satte seg ned på 1D, noe som da gjorde at first class var halvfull på denne flygningen.

Pyjamas, tøfler og amenity kit ble utlevert, og sistnevnte så slik ut





Så at det nærmet seg push back, så svelget unna champisen for å få meg en tur på do. Vel tilbake var glasset fylt opp på ny, så her var det bare å drikke. På slaget 1900 dyttes vi fra gate, noe som gjorde at forsinkelsen endte på halvtimen, men siden vi tar av fra 25R, så tar det kun 7 min til 75,3 meter er i luften. Igjen skal det gå nærmere 20 min før setebelte lyset slukker, noe som kommer til å gå igjen på alle LH sine flygninger vi hadde.

Snart tid for mat, så følg med
A-380 is offline   Reply With Quote