View Single Post
Old 03-11-2023, 14:33  
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Default Re: Live low-cost rapport - Fødselsdagstur til hummer-land.

Kjenner en som har flydd samme widebody i sikkert 20 år. Tviler han vet noe eller bryr seg om selv andre varianter på samme flytype. De fleste har en del peiling opp til mye, men for andre er det kun en jobb.
Selv vet jeg hva en 340 er, men er ikke sikker jeg ser forskjellen mellom -300 og -600 i lufta. Jeg vet heller ikke hvilke motorer alle bruker og bryr meg lite. Jeg har kompiser som har flydd de og kan få svar på alt om jer nysjerrig nok.
Jeg kjente stort sett alt av fly når jeg fløy GA, men det er lenge siden nå. Mange nye varianter og fusjoner, f eks Gulfstream som har masse modeller i dag som «ikke ser ut som Gulfstream». En var Astra i de dager. Vet lite om nye treninigsfly, og igjen lite interesse.
Når jeg var instruktør, særlig på instrument siden, visste jeg regler med paragrafer og subparagrafer på de ting vi brukte mest. Kunne sitere FAR 91.175.b.2.f, men så ble det forandring i nummerering og da skjønte jeg at det var lite vits og lære det på nytt. Vi brukte det så mye at om noen ikke visste paragraf nummeret så visste han/hun hvor det ble funnet.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote