View Single Post
Old 20-10-2023, 18:56  
lanorge
ScanFlyer Silver

OBB 19 Ilulissat, Grønland

Kom meg til CPH neste morgen med toget. Lett som en plett. Hadde god tid til å finne meg frokost og litt kaffe. Frokosten var bra. Så var det kaffen. Jeg husker dessverre ikke navnet på kaffebaren men det er det verste jeg har fått servert fra en kaffebar noensinne. Så da dumpet jeg den og kjøpte meg heller kaffe på en selvbetjent Starbucks litt nærmere gaten min.

20.06.2023 Air Greenland GL781 CPH-SFJ 10:00-10:40
Airbus A330-800 OY-GKN Tuukkaq
Sete 24G

Gledet meg til å fly med A330-800. Var på det tidspunktet 7 eksemplarer i drift i verden. Den hadde nettopp komt tilbake fra reparasjoner, så jeg var fornøyd med at det ikke var Air Belgium's A330-900 som stod der.

Kult å fly litt "langdistanse" igjen, selv om det bare var snakk om litt over 4 timers flytid. Lenge siden sist for min del. Flott flunkende nytt fly og veldig stillegående.

Det var noen tomme seter, og jeg overhørte at enkelte ikke rakk flyet pga forsinkelser i morgentimene. Glad for at det ikke var meg. Ellers var flyet ganske så stappfullt. Det tar hele 305 passasjerer. Mange skjeggfulle villmarksfolk ombord. De så jeg ikke så mye til senere så de forsvant vel bare ut i villmarken!

Flott innflyvning og landing, og så takse inn til en ganske så liten terminal.

Mye folk i terminalen som skulle sjekke inn til returflighten. For å komme videre til innenlands må man ut av sikkerhetskontrollen. Der sjekket jeg inn, og var litt lettet over at jeg ikke måtte gjennom sikkerhetskontroll på ny. På Grønland er det faktisk ikke noe sikkerhetskontroll når man flyr innenlands. Ikke si noe til flykaprerne!

Tok meg en kaffe mens jeg ventet på neste flight.

www.flymodeller.no
lanorge is offline   Reply With Quote