View Single Post
Old 04-04-2021, 04:09  
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,769
Delta Utreise til USA 15. Mars 2021 under COVID-19

På vei til vår gate. E20 møtte vi på en tredje kollega som skulle også med samme fly som eg. Ved gate var det som vanlig sikkerhetsspørsmål samt at eg nok engang hadde fått den æren å få SSSS på boarding kortet mitt

DL74 skulle denne dagen flyes av N506DN som er en Airbus A350-941 fra Delta Airlines


Enda mindre passasjerer på denne flighten en tidligere. Kun 28 pax som da vil seie 9.15% av kapasitet på 306 seter

Premium Economy seksjonen var helt tom


Dette flyet hadde Economy+ i rad 30 til 33 i motsetning til dei to andre A390 til Delta som eg hadde fløyet tidligere. Eg hadde sete 32C, dvs., eg hadde heile tre seteren for meg selv som vanlig


Rett før avgang fikk eg svar på PCR tatt i Ålesund dagen før, så da hadde eg det eg trengte av tester

Pushback 5 min før rutetid, i lufta 10 min seinere

Etter et kvarter så var det som vanlig; dele ut flaske vann og bestikk, så middag som var kylling eller pasta avslutta med rydde opp


Veldig usikkert på kva dette "kvite" var for noe, smakte merkelig


Resten av turen gjekk med til litt søvn, prate med dei andre, litt Netflix, halvsove, et par varme Cookies etc.

Winglets


Nærmer seg saaaaaaaaakte


Ship #3501


Passerer New York


Litt mat, istedenfor den vanlig Pizza Twist, var det denne gangen Crostini with pesto, Turkey and Edam som var veldig god


VI landa 17:42 lokal tid, parkert ved F1 8 min seinere. Lite folk i Immigrasjon som gjekk veldig fort som vanlig uten nokke spørsmål

Hadde nå også fått svar på PCR testen tatt hos KLM tidligere på dagen

Deretter toget til Terminal D for å finne han som kom før oss


Middag tok vi hos Buffalo Wild Wings, som vanlig nå ette kvart, deretter til Gate D7 kor vår flight skulle gå ifra


En liten snik bak skranken for å følge med kor tid vår fly kom inn …


.. siden det var vanskelig å sjå flyet fra gaten som var N924XJ som er en CRJ900 fra Endeavor Air


Oppgradert til Comfort+, dvs. fra sete 11B til 09B


Boarding started 20:25 med push back 20:59. Så kom kapteinen på PA og sa det var kø i kveld med heile 12 fly foran oss, var lenge siden han hadde opplevd en slik lang kø så vi kom oss ikke i lufta før 21:20

Sov heile veien til Mobile, AL kor vi landa 21:15 (minus en time) og parkerte 3 min seinere

På utsida venta agenten som tok oss til Holiday Inn for overnatting, før det bar videre om bord i båten tidlig neste morgen


Oppsummert, så ser man siden nyttår at det er veldig mange som flyr innenriks i USA med godt fulle fly, mens det er veldig mange færre som flyr internasjonal til eller fra USA

Enjoy, men dokke er vel kanskje lei mine Trips Reports etter kvart?
__________________

Last edited by LN-REF; 04-04-2021 at 04:15.
LN-REF is offline   Reply With Quote