View Single Post
Old 22-10-2020, 14:56  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Til minne om British Airways 747

12 April 2016 - in for a penny, in for a pound



Bortekontoret jeg og Elefanten hadde opprettet i USA var en historie for seg. Det er det i og for seg fortsatt, men da var det virkelig preget av vår forkjærlighet for mennesker som er litt "ekstra". Kvinneandelen på nevnte kontor var 100%, og den lille andre etasjen i bygget utenfor Springfield, MA var malt helt rosa. Alt var rosa. Utenfor var det en muffin butikk og vi hadde et stort Amerikansk flagg + et POW-MIA flagg som jeg er usikker på hvordan kom dit.

Sjefen der var (og er fremdeles) ekstra "ekstra". Så vi er gode venner. Hun er super.

Stemningen var imidlertid ikke alltid like super på det lille rosa kontoret. Den 12 April 2016 satt jeg intetanende og spiste lunch på kontoret i Oslo da det gikk opp for meg at stemningen i Springfield var i ferd med å bli helt spesielt dårlig. Såpass dårlig at jeg måtte rekke 16-flyet til LHR og videre samme kveld til BOS. Siste leg med BA 747, så klart.

Med 4 timer til avreise var det ikke ekstremt lave priser, med unntak av i "World Traveller". Altså bakerst i balja. Jeg og Pellefanten skulle fly økonomi long haul for første gang på flere år.

Vi rakk akkurat hjemom for å hente cowboystøvler og tannbørste til meg. Elefanten hadde hørt historiene om hva som foregikk bak gardina, så han skiftet til tykk boblejakke og brannmannhjelm i tilfelle det gikk helt galt baki der. Det var med stor skepsis vi satt i kantina på T5B og myste ut mot den store baljosaurusen.



Frykten var imidlertid noe overdrevet denne kvelden. Det var nesten tomt og vi hadde en 4-seter for oss selv. Nesten rett etter wheels up com crewet løpende med "the usual, Sir".



Det varte nesten helt til Dublin.



Elefanten rigget seg godt til med ekstra tepper og puter i tilfelle gjengslagsmål og trekkspill. Han hadde hjelmen på hele tiden.



Og så fikk vi faktisk innmari god mat.



Vi rakk akkurat spise den ferdig, før CSD'en kom bak til oss. "Mr Fnate?". Vi nikket iherdig. "What on earth are you doing back here? You are never back here". Elefanten ristet på hodet så hjelmen nesten datt av. "Let me help you to somewhere a bit more comfortable.".



Og så var vi ute av trekkspill-land sånn circa litt etter passering av Irland.

Normality restored.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 22-10-2020 at 15:00.
Fnate is offline   Reply With Quote