View Single Post
Old 21-10-2020, 22:37  
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

USA Retrorapport (2009): KLM, Northwest og Delta til Denver

I mai 2009 flytta jeg hjem til Norge etter å ha tilbragt et skoleår i den lille byen Mitchell, lengst vest i Nebraska. Det var vemodig å ta farvel med vertsfamilien min og vennene mine der, men heldigvis så skulle jeg snart tilbake igjen, fordi familien min skulle reise på kombinert jobb og ferietur til Denver i slutten av juli samme år. Og det er denne turen tilbake til det som etter hvert har blitt ett av flere steder jeg kan kalle «hjemme», denne retro-rapporten skal handle om.

Etter å ha gravd etter en gammel harddisk med alle bildene mine fra før 2010, som jeg trodde hadde gått tapt til evig tid etter et mislykket forsøk på å formattere PC’en min for et par år siden, så har jeg nå endelig funnet igjen en haug med gamle minner. Og i og med at det ser dårlig ut på flyreisefronten fremover, så får vi heller se litt bakover!

24. juli 2009, kjørte familien avgårde fra Arendal til Kristiansand. Vi skulle med formiddagsavgangen med KLM til Amsterdam.

Ved terminalen på KRS stod en Fokker 50 fra SAS. DÆVEN så lenge siden dette plutselig føles.

I følge Flightdiary så var det PH-EXC som tok runda AMS-KRS-AMS denne juliformiddagen. Vindusplass på 24A gav meg fin utsikt etter avgang fra rullebane 04

Må ha vært en ganske hendelsesløs flight, tror vel kanskje vi fikk noe å drikke underveis, ellers har jeg ikke bilder før vi begynner innflyvingen mot Polderbaan