View Single Post
Old 15-10-2020, 13:17  
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Med Flypodden til Bodø

Oppholdet i Bodø begynte som sagt hos Luftfartsmuseet, som også inkluderte en besøk til Norwegians LN-KKW, som ennå står på militært område, før den senere imot etter planen skal få sin faste plass foran museet.

Natten ble tilbrakt på Scandic Havet, et av flere relativt nye høyhus, som er bygget i Bodø de siste årene. Det var ganske det mest overraskende med Bodø, antallet nye bygg, gjerne i mange etasjer, som var bygget i sentrum der

Dagen etterpå startet hos Luftfartstilsynet

Før det ble en tur til Widerøe og man fikk stifte nærmere bekjentskap på ymse Dash-8 på forskjellige sjekker

Senere ble det å gå det siste stykket bort til terminalen og ta oss en rask matbit, før SK4117 skulle ta oss tilbake til OSL. LN-RGE skulle ta turen, også dette er nytt individ

LN-WFO skulle ta turen vi ANX til TOS

66,67% av Widerøes Dash-8-200 flåte

Ombord i SK4117 rakk jeg såvidt slenge opp baggen min og dumpe ned i sete 27E.....hvor Fluxie hadde forsøkt plassere meg, som hevn etter jeg satte han på en E sete hos easyJet i fjor....før jeg fikk beskjed om en veldig stor oppgradering og kunne sette meg på «0C»

Hvilket gjorde turen langt mer minneverdig og med langt bedre utsikt

På tross av endel restriksjoner, og jeg gleder meg til man kan droppe munnbind ombord, så var det deilig å endelig komme seg på tur igjen. Bodø hadde jeg egentlig ikke så mange forventninger til, men var i grunn overraskende «fresh»