View Single Post
Old 09-06-2018, 22:02   #227
Swashbuckler
ScanFlyer Blue
 
Swashbuckler's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
Default Re: Nytt anbud for Luftambulansen

Quote:
Originally Posted by ren flaks View Post
ta regnestykket da folkens! Om alle de 91 pilotene i LT får jobb i Babcock og går ned i GJENNOMSNITT 200K i året så blir ikke det 47 mill, ta med 20-25 teknikere med solid lønnskutt så blir det heller ikke i nærheten av de 47 millene! Det er ikke på lønningene anbudet er vunnet, tror vi snakker om synergieffekter og mer effektiv drift. Har selv måttet bytte jobb noen ganger pga tap av kontrakter og svak men grådig ledelse, skulle ønske jeg kunne jobbet i samme firma hele yrkeskarrieren, men det er ikke lenger sannsynlig i denne bransjen.
Har selv hus, lån og utgifter, men har aldri belånt meg så hardt at jeg ikke takler et lønnskutt på 30-35%, har heller aldri sett på meg selv som uerstattelig heller forresten...
Med sunn fornuft og litt ydmykhet så kommer man stort sett lenger enn med krav, stahet og dumheter!

Stort sett alle lever etter evne. Det gjør jeg også, selv om jeg ikke har lån opp til pipa. Det betyr ikke at jeg uten videre hadde godtatt et lønnskutt på 35% sånn uten videre. Dette er det du får i dagpenger fra NAV ved arbeidsløshet og ikke noe jeg hadde umiddelbart jobbet rævva av meg for å få fly fly. Så gøy er det ikke. Da hadde jeg mye heller tatt en jobb hvor jeg så familien hver dag.
Swashbuckler is offline   Reply With Quote