View Single Post
Old 12-01-2017, 08:29   #15
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Hotellbrann, alles skrekk !!

Jeg har selv vaert ärsak til et liknende tilfelle som det AirbusTrond forteller om. Jeg kom sent inn pä CDG fra Skandinavia og mistet korrespondanse til Toulouse. Den skyldige operatören spanderte pä hotell pä flyplassen, meal ticket og shuttle, alt var OK. Men jeg begynte ä föle meg uvel pä rommet, air-conditioning ga törr luft og vinduene kunne ikke äpnes. Det ble til at jeg lukket opp dören til badet, satt pä dusjen med varmt vann, med spylen ned i badekaret og dampen strömmende inn pä rommet, jeg sjekket : alt OK, og sä la jeg meg til ä sove fornöyd av egen oppfinnsomhet ...

Klokken 5 neste morgen ble jeg vekket av höyttalende folk pä gangen, odrer som ble bjeffet av teknikere og sjkefer, osv. Jeg tok meg en tur ut pä badet hvor dusjen spyler vekk videre ... og träkker i vann-pytter pä teppegulvet langs veggene !?

Det viste seg at all den herlige dampen hadde kondensert seg mot veggene i rommet og rent nedover utover, ut av rommet bortover gangen, inn under dörene til nabo-rommene osv osv. Teknikerene visste ikke hvor alt vannet kom fra, kunne det vaere fra etasjene ovenfor osv.

I all hast tok jeg händkleene pä badet mitt og törket veggene og gulvet med disse og hang dem opp pent til törking for at ikke badet MITT skulle utpekes som ärsaken. Sä vasset jeg ut av rommet med kofferten. Aldri har jeg sjekket ut av et hotell sä hurtig !

Det kom aldri noe brev til meg fra hotellet, sä teknikerene fant vel aldri ut hva som hadde hent ... dvs hvorfor vann plutselig begynner ä risle ned langs veggene hundrevis av liter uten at det lä rör inni veggene ... hé hé
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote