View Single Post
Old 11-01-2017, 11:20   #24
Flap15
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
Default Re: Alle landet som normalt, unntatt Norwegian

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Så samme AOC hadde løst alt? Så du mener det sitter standby-crew klart i TOS til å ta en tur til LPA på kort varsel..?

Videre så tror du at valgt løsning er bede for kontrakten til "Mauel", enn en planlagt fuelstop på vei nordover? Tror ting er litt når nyansert enn som så..
Uten at jeg vet noe om denne episoden, så kan kontrakt eller ansettelsesform ha en påvirkning på avgjørelsene som blir gjort i lufta. Noen ganger er det operasjonelle presset så stort at man leter etter utveier for seg selv. Dersom man blir en "for stor kostnad for selskapet"(divertions etc), så er det veldig lett å bli kvitt deg dersom du er på kontrakt.

Da jeg var ansatt på kontrakt ble jeg uoffisielt instruert av base-kapteinen å følge med på én spesiell kaptein. Han hadde hatt "for mange" diversions, og base-kapteinen ville at jeg skulle prøve å påvirke han til å presse seg ned på destinasjon. Helt skandaløst! Denne stakkars kapteinen fulgte bare reglene, og var veldig uheldig med været noen ganger.

Jeg er veldig glad for at det finnes erfaring og lokalkunnskap ved plasser som TOS i det selskapet jeg flyr. Det gjør at man er forberedt på en helt annen måte når dritten kommer.

Er det noen som sitter på den faktiske METARen for TOS ved denne aktuelle flighten?
Flap15 is offline   Reply With Quote