View Single Post
Old 27-09-2016, 21:15   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Hmmm...
Skal vi se... 33 år. Da var du altså ikke født når Brå brakk staven og alle ønsket ham en ny.
Har hørt om Oddvar Brå. Har nesten vært nabo med forelrdene til han som gav han ny stav, og han eide selv huset fra 1998 til 2004 (i følge 1881. Aner ikke om han faktisk bodde der).



23. September 2016
Oslo Lufthavn (OSL) – Newark Liberty Intl. Airport (EWR)
SAS SK907
Airbus A330
LN-RKM
Sete 2H
SAS Business


Neste morgen våknet jeg mye tidligere enn jeg burde. Etter noen timer slumring, fant jeg vegen ut av rommet og hotellet. Tok turen innom en automat og fikk ut et boardingkort



Fant så vegen til bag drop-skranken for business. Hun som satt i den som var markert "check in" vinket meg frem først. Hun spurte om jeg het det jeg het, om jeg hadde visum eller ESTA (hadde sistnevnte), tag'et koffeten, og ønsket meg god tur. Videre til Fast track som levde opp til navnet sitt, og loungen der det ble frokost.



Etter litt frokost og blomstring, fant jeg vegen mot passkontrollen og non-Schengen ca. en time før avgang. Aaaaalt for tidlig, selvsagt, siden det ikke tok mer enn en 5-10 minutter i passkø, og ikke 2 timer, sånn jeg hadde lest på internett.

Videre fant jeg gate F20 (som het noe helt annet sist jeg var der ute), der Eystein Viking stod klar for innsats over Atlanteren



Boarding var av typen pre-boarding, og man ble sluppet inn i en innhegning. En egen sådan, for oss som hadde tilgang til priority. Da boarding ble annonsert, var det bare å spasere om bord, og jeg fant sete 2H.


#ersågladiåtaselfies


Champis ble servert.

Det ble en liten forsinkelse, siden stuerne brukte litt for lang til på å laste bagasjen, men det tok vi greit igjen. Vi kom oss opp og av gårde på bane 19L, og svingte så nordvestover, og forlot fastlandet ca. ved Ålesund. Videre routing gikk kanske langt nord, og vi gikk bl.a. nord for Island.


Vel oppe kom drikketralla fram, og jeg testet en Air Born. Legg her merke til den spiselige rørepinnen, og at jeg fikk resten av ingefærølen.

Gjennomsnittlig bra crew. De to som jobbet i min midtgang var dessverre litt i hver sin ende av skalaen, følte jeg. En mannlig i kokkeuniform, som virkelig så ut til å like jobben, og du følt at du omtrent kunne be om alt på tralla, og at det ikke ville være noe problen å skaffe en to-tre traller til. Hun andre (i "vanlig" uniform) opplevde jeg som litt mer "Skal du ha drikke også?? ". Alt i alt en grei opplevelse.


Forrett: Pepperbiff (stod pepper beef på menyen)


Hovedrett: Kokk og Væ.


Dessert: "Litt av alt". Pistasjis, frukt, og eplepai.


Sånn så hele menyen ut:






Close encounter med vodkaekspressen fra Moskva til Miami-


Ellers så satt jeg stort sett og slappet av, og så på et par-tre filmer.
Fikk også en cola underveis.


Ellers kan jeg skryte av å ha gått over Grønland. Riktignok ikke på ski, men på do.


Mens jeg var der bak fant jeg denne gardinen. Turte ikke å kikke bak, men ble veldig nysjerrig på hva som var bak der.




Litt laks før ankomst



..og DER var man tilbake i 'Murica

Vi landet etterhvert litt før rute på Newark. Immigration foregikk på gamlemåten. Så ikke noe til disse automatene jeg har hørt om i det hele tatt, faktisk. Det gikk uansett relativt kjapt, og offiseren fra CBP hadde ingen problemer med at jeg kom alene for en langhelg, og jeg fikk slippe inn. Kofferten kom også ganske kjapt, og etter litt kø var det å komme seg gjennom tollen, og finne den forhåndbestilte sjåføren fra Blacklane. Mer om det senere.

Last edited by Martin; 04-10-2016 at 00:09.
Martin is offline   Reply With Quote