View Single Post
Old 12-07-2019, 00:19  
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Norwegian Re: Pittsburgh og Florida med British Airways, Southwest, HiFly og Norwegian

Tirsdag 02. juli 17:10: MCO-LGW DI7058, Airbus 340-300 9H-SUN, Sete 1D og G.

Ti minutter før avreisetid observerte jeg mannskapet som gikk om bord. Altså lå det an til forsinkelser her, men vi hadde god tid på Gatwick, så ingen bekymringer. Da det endelig ble tid for ombordstigning slapp de premium-passasjerene inn først. Vi kom inn i flyet og ble henvist til venstre og gikk gjennom den lille business-kabinen. Jeg hadde forventet at setene ville være noe bedre enn hos Norwegians premium, men ble gledelig overrasket over synet som møtte oss. Layouten viste seg å være 2-2-2, og setene var ordentlige business-seter. Og D og G var altså de to setene i midten. Jeg var storfornøyd, men ikke så fornøyd som min datter som jeg med vilje hadde latt være å informere om business-kabinen for å gi henne en positiv overraskelse. Hun hadde det som plommen i egget i sitt aller første transatlantiske business-sete.


Godt plassert i setene våre med en eplejuice før avgang.


Kontrolleren til setene så slik ut og inkluderte en massasje-funksjon.


En lykkelig tenåringsjente i sitt første transatlantiske business-sete.


Underholdningssystemet hadde et svært begrenset antall filmer og TV-programmer. Og ikke noe kart.


Vel oppe i lufta ble det kjørt en drikkerunde og igjen valgte jeg musserende. Vannflaskene var medbragt, og det anbefaler jeg at man gjør siden det ble kjørt få andre drikkerunder med vann.


Økonomiklassemat i business-setene. Forventningene var lave etter fjorårets tur med Norwegian, men denne gangen var kyllingen god.


En liten men god frokost servert før landing.


Landet på Gatwick og på tur ut av flyet rakk jeg å knipse et bilde av de gode setene.


Etter en runde over Sør-England landet vi forsinket på Gatwick der vi likevel hadde bra med tid før vi skulle videre til Oslo. Som på Heathrow var det store mengder folk i terminalen, men vi fikk kjøpt et par sandwicher og fant et sted å sitte i sentralområdet. Med boarding-tid kl 0900 viste skjermene at gaten skulle bli bestemt klokka 0850. Det hørtes knapt ut, men det skulle vise seg å bli en liten forsinkelse på denne avgangen også.


Etappen til Oslo skulle flys av Norwegian selv.

Onsdag 03. juli 09:30: LGW-OSL DY1303 Boeing 737-800 EI-FHK, Sete 25 A og C.

Vi gikk om bord i siste gruppe, men fant vår seterad helt ledig, slik at vi kunne la midtsete forbli tomt under hele turen. Jeg var ganske trøtt, men ikke i stand til å sove på overfarten. Etter landing kom vi oss av flyet på trappa bak, og gikk mot passkontrollen med freidig mot. Men der ble vi møtt av den største køen på denne turen. Hele rommet der kontrollen er var fylt opp og køen sto langt ned i gangen. Men etter hvert kom det noen og geiledet EU/EØS-passholderne framover, og totalt brukte vi nok bare 10-15 minutter på å komme gjennom. Da gikk vi med lettelse videre til bagasjebåndene der vi i kjent Gardermoen-stil ventet en halv time til før koffertene våre kom.


Avgang fra Gatwick.


Trangere her enn foran hos HiFly, men ikke helt fullt fly.


Vi forlater England over Great Yarmouth.


Buss for tog denne sommeren gjorde at vi droppa NSB/Vy og kjørte flybussen til Oslo med overgang til Nettbuss hjem istedet.
WF-380 is offline   Reply With Quote