View Single Post
Old 11-07-2019, 15:42  
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: SQ Business til Bali, sommeren 2019

10.07.19
SQ352
BOEING 777-312ER
SIN-CPH
REG NR 9V-SWW
Kl 2250
Sete 12D

9V-SWW ved gate på Changi



Da vi kom bord til boarding området var det kontroll av pass og boardingkort. «Min» kontrollør fikk overlevert pass og boardingkort og ba meg ta av hatten. Og så begynte hun å le…. Passet hun stod med i hånda var slett ikke mitt, men min kones… Noen hadde visst byttet om 😉 Jaja, hun stod like bak så vi fikk byttet pass og kort. Kom oss derimot kjapt igjennom selve securitysjekken, og like etter at vi hadde satt oss var det tid for boarding, med påfølgende runde rundt for å ta bilder. Var litt tregere om bord denne gangen, så jeg irriterte nok dessverre et par medpassasjerer som jeg møtte i midtgangene. Ser igjen at bildene er av litt dårlig kvalitet, denne gang tatt med et annet kamera. I løpet av torsdagen er nytt kamera innkjøpt…..




Vi takset ut fra gate et par minutter etter oppsatt tid og tok etter hvert av og kursen ble lagt mot Køben. Ett glass sjampis til meg, av samme merke som sist, og så var matserveringen i gang.


Vi hadde igjen benyttet BTC, og jeg valgte biff til hovedrett. Forretten bestod av kamskjell, og desserten av ostekake, Kunne også fått servering av ost og kjeks/frukt, men nå var jeg så stuffa at jeg måtte si stopp. Biffen var helt grei, tilbehøret likeså. Kånemor kjørte kalvefillet og var ikke helt fornøyd, hennes var litt tørr.

Forretten



Hovedretten




Jeg tok meg en tur på toalettet for å freshe meg opp, mens sengen ble gjort klar. Tok også en kjapp tur bakover i neste businesskabin for å se om noen av vindussetene var ledige, for jeg har lovet en kar et bilde av motoren på denne fuglen. Chief Steward lurte på om jeg hadde familie sittende der siden jeg var der, men jeg sa som sant var at jeg var på jakt etter et bilde av motoren bare. Ok sa han, etter at du har sovet så går vi til 19K, personen der er ansatt i SQ og flytter seg glatt så du får bildene dine😊 Gikk tilbake til setet som på magisk vis var gjort om til en ferdig oppredd seng og tørnet inn. Jeg tror jeg fikk sovet/sløvet en 5-6 timer før jeg våknet opp. Jeg brettet setet tilbake til stol, tok meg en liten beinstrekk og registrerte at vi var godt inne i Tyrkia med ca 3,5 timer igjen til Køben. Spurte pent om en kopp av deres gode kaffi, og satte i gang med oppdatering av TR. Har wifi om bord, og det funker greit. Jeg fikk oppdatert meg litt på FB, sjefen fikk oppdatert Hay Day, og sett til at gårdene der har det fint selv om hun er på ferie.

Et par timer før landing var det tid for frokost, og jeg kjørte en Chicken Curry som var vanvittig god. Passe spicy, masse godt kyllingkjøtt og godt tilbehør. Rett og slett en knallgod frokost, og bedre enn kjøttrettene vi hadde testet. Men så er det vel noe med at asiatisk og litt spicy mat også passer best som flymat?




Chief Steward kom og beklaget, men han hadde sjekket utsikten fra rad 19 og den var ikke så god. Så lurte han på om jeg ville være med å se om det var noen andre vinduer med bedre sikt. Herregud , neida, dette går helt fint sa jeg, såå viktig er det ikke. Men takket for tilbudet. 15 min senere, nytt besøk av samme fyr, og han ba meg komme bak til PE kabinen, der var det et vindu med flott utsikt fremover vingen, kunne dette passe herr Corneliussen? Flau som et esel, frem med mobilen og knipset et par bilder gjennom fyren i A-setets vindu…… Og liksom for å toppe det hele, da vi skulle gå av flyet kom han jaggu med hver sin SQ-kosebamse til oss, og takket for turen. Det hadde vært sååå hyggelig å ha oss om bord kunne han meddele. Og nytt bilde måtte tas selvsagt…..

Her ut vinduet fra PE kabinen



Her før vi går av flyet



Et nest siste bilde av 9V-SWW



Kom oss til slutt av flyet, men i all oppstandelsen med gave og foto så klarte jeg å glemme min nyinnkjøpte stråhatt. Sikkert ikke noe stort tap, for jeg hadde garantert ikke brukt den her hjemme. Vi ankom litt før rutetid og tuslet bortover mot ny passkontroll, og denne gangen klarte jeg å vise korrekt pass til og med. En kjapp tur innom SAS loungen for å drikke frokost, og så bortover mot gate E24 hvor siste etappe starter. For øvrig så pass langt å gå at man nesten var halvveis til Stavanger før man kom til gate, eller i alle fall nesten.

Et kjapt ett fra SAS Lounge



10.07.19
SK1870
CRJ-900
CPH-SVG
REG NR EI-FPO
Kl 0830(forsinket)
Sete 3F

Flyet som tar oss til SVG



Siste etappe startet noe forsinket grunnet treg lasting av bagasjen, men vi kom oss da avgårde etterhvert. Takset forbi en Lauda-maskin og en gammel kjenning på veien før vi tok av mot Stavanger.






Plus-passasjerene fikk her frokost og kaffi, og etter å ha inntatt frokosten kom vi inn over Kristiansand og begynte nedstigningen mot Stavanger. Passerte inn over Tau, Rennesøy og så Hafrsfjord på vei ned. Så ut av flyet, ned en trapp, opp en trapp og smakk inn på Taxfreeavdelingen. Vinkvoten skulle fylles må vite, i tillegg til noen liter Bintang til gutta hjemme. Bagasjen med priority tag kom kjapt så vi var ute på rekordtid og måtte vente litt på sjåfør yngstemann. Vanket noen gode klemmer og noen tårer da. For noen dager siden døde en god venninne av ham av kreft, og begravelsen hennes var i går, så vi hadde kjøpt med oss en dreamcatcher fra Bali som en siste hilsen fra oss voksne og stakk innom graven hennes en tur og tok farvel.

Så gikk turen hjem til storebror og hus og katter, og årets ferie er med det avsluttet. Vi har hatt en kjempetur, og er umåtelig imponert over businessproduktet til SQ. Vi har ingenting å sammenligne med, men det overgikk mine forventinger en hel haug. Bali kjenner vi så godt at det vet vi er bra, og noen nye venner fikk vi også denne gangen, og dermed enda flere grunner til å returnere, men ikke før om noen år.

Takk for følget, og fortsatt god sommer!!

Ståle og Wenche
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote