View Single Post
Old 20-01-2019, 12:51  
73H
NorFlyer Front Row
 
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,193
Default Re: Nestenulykke for Norwegian HEL 18JAN19

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Sjeldent har jeg sett så mange forsøke å unnskylde en nestenulykke, uten noen innsikt i saken...
Som jeg erindrer det ble nevnt litt høyere opp i bibelen her, så er det vel generelt det greieste å vente til det dukker opp litt mer flesk på beinet. Kan jo være et utall av årsaker til at beskjeden ikke kom frem (ref. EGKK approach freq deliberate stuck mike issue), task saturation, radio failure ombord på enten radio box, antenner el.l. +++ Kort oppsummert, mange faktorer vi ikke aner noe om pr nå.

Antar at det ganske raskt var noen fra det finske Onnettomuustutkintakeskus og ville ha en kopi av CVR fra EI-FYA. Der vil det tydelig fremkomme hva som faktisk kom frem av instruksjoner til cockpit - både radiooverføring og internprat og eventuelle vurderinger i cockpit.

Bare å lene seg stille og rolig tilbake og vente på litt mer nødvendige inputs - som jeg antar de fleste av dere forstår så er det ikke akkurat normal SOP verken hos Norwegian eller andre vestlige flyselskap å lande på tross av go-around klareringer ...
73H is offline   Reply With Quote