View Single Post
Old 05-01-2019, 13:51  
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Dette ligner desverre veldig på det Amex jeg kjenner gjennom mange år. Dyrt og dårlig er vel den beste beskrivelsen. Det har kun vært CT som har gjort at jeg har benyttet Amex. Alle andre kredittkort har en kundebehandlig som er milevis bedre enn Amex. En gang jeg ringte å klaget på en feil de hadde gjort resulterte i at jeg ble skjellt ut etter noter av en kundeansvarlig. Ble kalt idiot og en rekke andre ting. Klippen den gangen korten, og var uten i et par år inntil CT kom.

Som tidligere sagt er jeg skeptisk til det nye kortet og prising. Amex gir i utgangspunktet dårligere kurs enn andre kort jeg har brukt ( har skjekket med transaksjoner samme dag), og hvis de i tillegg ahr gebyr på toppen, da blir det dyrt å bruke i utlandet. Noen land har sågar ekstra tillegg for Amex, slik at man ender opp med påslag på fort 5 % på toppen av en dårlig kurs i utgangspunktet. Da blir det dyrt, og dermed egentlig ikke verd å bruke utenlands. Kombinert med dårlig eller ikke eksisterende service, og det faktum at mange sted ikke ønsker er tilbyr Amex tilsier jo man burde velge andre

Som tidligere sagt beholder jeg mitt kort intil videre for å sikre meg bruken av årets CT. Jeg ser noen sier at det ikke er nødvendig å ha kortet pga bytte av levrandør, men er det noe jeg ikke gjør, så er det å stole på Amex.

Kommer til å benytte kortet i kombo med Trump osv for å samle poeng, og bare bruk i Norge. For Amex betyr dette at de bare med meg mister mer enn 100 tusen i omsetning. Som dere skjønner er jeg ikke særlig happy med de nye vilkårene.

Jeg anbefaler alle å gå igjennom sitt forbruksmønster å sikre seg at deres bruk av Amex ikke blir urimelig dyrt. Å tro Amex vi gi bedre vilkår etter hvert er vel som å tro på Julenissen. Så vær litt kritisk til kostnaden ved bruken, og ikke bare se på poengene man kan få ved bruk. Just my 5 cents
3cseat is offline   Reply With Quote