View Single Post
Old 16-06-2020, 08:38  
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,344
Default Re: Overlever SAS corona-krisen?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Widerøe eksisterer ikke for deg?
Det er en grunn til at jeg brukte litt gåsetegn. Og jeg jeg er svært sikker på at du skjønner poenget.

Går sas dukken mister Sverige og Danmark «alt» fordi sas er såpass store at de har ingen andre å belage seg på. BRA, ampola, DAT, great dane osv er ikke av den størreslen at tomrommet deres vil ta flere år å dekke. Kanskje Sverige og Danmark har blitt for avhengige av sas? Kanskje de opp igjennom også burde sørget for at nye selskaper fikk litt drahjelp for å komme igang (slik DY fikk), og ikke ble presset ned av et statlig sas? Det er masser av svenske selskaper som har startet opp med et par fly, for så å gå konk. Sverige og Danmark har derfor havnet i rygge-fella, nemlig å gjøre seg for avhengige av en aktør. Det samme har en rekke europeiske land, derfor ser vi nå at stater nærmest «kaster» penger etter selskapene sine, som om det skulle vært en konkurranse.

WF, med sine 3 fly som er beregnet for litt tyngre internasjonale ruter, kan ikke sammenliknes med SK og DY sine rundt 40 jetfly hver som er stasjonert her i landet. På innland er de uunnværlige, men på utland er de «ubetydelige». Ja, noen mener ruta mellom Aberdeen og SVG er livsnødvendig, men andre mener at ruta til LPA er det
Det er jo ikke «bare» sas som eksisterer i Sverige og Danmark heller, det er andre selskaper der og...
LN-HFH is offline   Reply With Quote