View Single Post
Old 13-10-2020, 03:53  
RJon
ScanFlyer Crusty

RJon's Avatar

Default Re: En annerledes jobbreise i disse koronatider

1. oktober 2020, 18.45
Titan Airways
ZT301
London Stansted – Las Palmas
Las Palmas – Georgetown
Økonomi 29A
G-POWH Boeing 757-200
Flytid 3 timer 45 minutter + 6 timer 30 minutter

Jeg var heldig å få en treseter for meg selv, hadde håpt at flyet skulle være konfigurert i all business class som Titan tilbyr,

God utsikt fra setet før vi dro avgårde

Vi takset den korte veien til bane 22. Etter takeoff svingte vi nordover, så vestover for å unngå traffikken til Heathrow og endte å fly rett over Luton før vi satte kurs mot Las Palmas.

Det var godt med skikkelig mat (glemte å ta bilde med folien av)

Resten av flyturen gikk uten de store hendelsene, en hel treseter gjorde susen.

Vi stoppet på Las palmas i en times tid for etterfylling av drivstoff, ikke så mye spennende parkert der.

Etter bakkestoppet kom vi oss avgårde igjen, serverigen på neste strekket var noen baguetter, sjokolade og et eple. Før landing fikk vi en ny runde med sjokolader + eple, ikke akkurat noe sikringskost.

Vi landet i Georgetown 01.10 på natta lokal tid, 11 timer før siste transportetappen.

G-POWH Boeing 757-200 Titan Airways Cheddi Jagan International Airport SYCJ 02.10-20
by Rolf Jonsen, on Flickr

En annen chartermaskin i Georgetown denne natta. Denne holdt på å fylles opp med folk med kinesiske flagg og hvite engangskjeledresser. Mest sansylig kinesiske arbeidere på ett eller annet samferdselsprosjekt eller gruvedrift. Denne maskinen fløy GEO-SNN-VKO-PVG, så det måtte ha vert en lang reise hjem for dem.

VQ-BEN Boeing 767-300ER Azur Air Cheddi Jagan International Airport SYCJ 02.10-20
by Rolf Jonsen, on Flickr

Første stopp inn i terminalen var denne desinfeksjonsbåsen, fyllt med en tåke med desinfeksjonsmiddel.

Omsider kom vi oss ut av terminalen

Vi blei busset til et «safehouse» nær den andre flyplassen i Georgetown, Eugene F. Correia International Airport. Her var stoler utplassert i 2 meters avstand innendørs og utendørs.

Der var noe å bite i , men ikke noe jeg vil kalle mat.

Så nærme var vi flyplassen

Vi fikk sjekket inn på heliporten og sett sikkerhetsvideoen. Fikk åpne døra og ta noen bilder av Trans Guyana sin oppstillingplass.

Denne taxet også forbi for engine runs, synes det passet bra med trakoren i bakgrunnen.

Fikk tilatelse til å disse bildene av flightcrewet i helikopteret

Etter 45 minutter flytid i denne maskinen var jeg endelig kommet på jobb.

Last edited by RJon; 13-10-2020 at 04:07.
RJon is online now   Reply With Quote