Thread: Lørdagsgodt
View Single Post
Old 03-10-2020, 22:13  
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Lørdagsgodt

På lørdag skal man ha noe godt, og hva er vel bedre for en gammel flynerd enn å se igjen en gammel kjenning?

Oppdaget tilfeldigvis på Flighaware at den skulle innom McCollom Field, over i Cobb County, for å plukke opp noen Audi-blinklys eller no sånt, så da heiv jeg meg i bilen og lot hagearbeide være hagearbeide.

Vel over på RYY fant jeg meg en brukbar plass og håpet på at den ville komme inn fra vest, så jeg kunne få noen gode landingsbilder. Det gjorde den selvfølgelig ikke, og etter noen minutter fikk jeg se en kjent kontur i det fjerne:




..

Altfor lenge siden sist, så jeg fikk nesten en klump i halsen da den klasket nedpå og slo ut bremseklaffene..



..

Liten flyplass, så kort vei til parkering. Dette er N327US, en DC-9-33F tilhørende USA Jet. Men interessen skyldes at dette er en doning som i 1969 ble levert til SAS. Dengang fikk den reggen LN-RLW. Og dette er såvidt jeg vet den eneste av SAS-nier'ne som for øyeblikket er luftdyktig. Det er et par på 'nesten'-listen, men denne jobber fortsatt hardt.



..


Tok en tur over til FBO'en (GA-terminalen), og fant til min glede at den sto slik til at det var lett å ta bilder.



..

Som en bonus tar vi med et bilde av Lynden Air Cargo's Herc N409LC som prøvde å gjemme seg blant småflyene.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 04-10-2020 at 01:04. Reason: manglet et bilde
LN-MOW is offline   Reply With Quote