View Single Post
Old 26-11-2020, 21:57  
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,170
Delta Re: Oklahoma City med KLM og Delta under Covid-19

Mandag 9. november 2020 11:15, AMS-MSP DL161 Boeing 767-300ER N1201P sete 3D.

På Schiphol var det en del mer folk enn på Gardermoen, men det var uansett god plass. Også i KLM's lounge som jeg brukte mesteparten av ventetiden i. Da jeg kom til gaten slapp jeg ganske rett inn i flyet etter en litt ekstra grundig passkontroll. Vel installert på 3D kunne jeg telle 9 passasjerer i business-avdelingen som hadde plass til 26. Lengre bak så det mye mer glissent ut. N1201P var levert til Delta i 1998, så flyet og innredningen var ikke av de mest moderne. Skjermen er nok der det merkes mest av utviklingen har gått videre, den var ganske liten til å være i business-klassen. Men jeg satt uansett utmerket og koset meg med vin i glasset til kyllingen de serverte. Klarte også å få en liten blund på øyet etter Grønland og fram til vi sneiet sørsiden av Hudson Bay. Landing i regntunge Minneapolis var en halv time før rutetid, noe som ikke var så viktig for meg som hadde lang ventetid på forbindelsen til OKC.


Noe mer liv og røre på Schiphol enn på Gardermoen.


Deltas Boeing 767 som skulle ta oss til Minneapolis.


Business-kabinen sett fra sete 3D.


Over Nederland med kurs vestover.


Valgte kylling til middag som smakte greit, og hvitvin i glasset.


Over Wisconsin før landing ble det servert en varm kylling-sandwich som var veldig god. Salaten derimot var så frossen at den smakte ingenting.

Som en av de første ut av flyet kunne jeg gå rett til immigasjonsskranken uten ventetid. Men etter den vanlige sjekken av pass og fotografering, ble passet mitt gitt videre til en annen uniformert fyr som tok meg med på et kontor det det ble foretatt en ekstra grundig sjekk med spørsmål om og framvisning av det jeg hadde av tillatelser. Dette tok kanskje nærmere et kvarter ekstra, og et øyeblikk lurte jeg på om jeg kom til å bli deportert og sendt tilbake med samme fly. Det ble jeg ikke, og dermed kunne jeg rusle bort til bagasjebåndet der kofferten min lå klar til å flyttes over på transfer-bagasjen, og dermed var jeg inne på MSP og jeg oppsøkte straks Deltas lounge og satt meg ned med en forfriskning – alkoholfri pga leiebilen som ventet i OKC. God plass på denne flyplassen også selv om det tydeligvis var en del innenrikstrafikk som foregikk.


Inne på MSP var det også greit med plass men absolutt ikke folketomt.
WF-380 is offline   Reply With Quote