View Single Post
Old 14-07-2016, 06:40   #9
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Trip Report sommeren 2016 Sør-Øst Asia

QR 830
AIRBUS 380-800
DOH-BKK
REG NR A7-APD
Kl 2025, 12/7/16
Sete 55C (still mr naisgai)

Ruslet litt rundt på flyplassen mens vi ventet på boarding, og tok oss en liten matbit. Etter hvert begynte gatene å fylles med fly på utsiden, og folk på innsiden. Preboarding i god tid før avgang, og så en skikkelig velorganisert boarding på tiden. Kom oss vel om bord og fikk rigget oss til på plassene. I motsetning til 787’n er det her rikelig med plass, både i bredden, dybden og høyden. Sistemann i reisefølget fløy 380 for første gang og var imponert av både størrelsen og hvor rolig maskinen faktisk er. Kjenner at jeg begynner å bli mer balansert i synet på Boeing kontra Airbus. Der jeg tidligere blindt digget førstnevnte må jeg si at på SQ 777 vs 330 og QR 787vs 380 så vinner Airbus glatt 2-0. Men servicemessig knuser Singapore girls det meste da.

Meget bra underholdningssystem, Oryx, også her. Dessverre var det på denne flighten preget av en del hickups, med skjermer som ikke virket, filmer som stoppet av seg selv, kart og kamera som ikke spilte på lag osv. Men i utgangspunktet et meget bra system. Hyggelig betjening om bord, bra service, plenty med drikkevarer, og gode måltider. Jeg er så kjedelig at jeg valgte biff også denne gangen, og så var det en litt annen sandwich senere på turen. Bra smaker her også.

Klarte ikke å sove ett sekund på turen, så nå nærmer jeg meg to døgn uten blund på øyet. Tipper det kommer til å merkes på humøret etter hvert… Litt sånn «If you see me coming, you better step aside, many people didn’t, many people died»-ish. Her noen få bilder;











Fulgte med på kartet under turen, enkelte av visningene var ganske kule;





Landet i Bangkok, og kom oss ganske kjapt igjennom immigrasjonen, norske pass slapp fort forbi der i gården kan man si. Ved bagasjebåndet ble det derimot en del venting, da våre 5 kollli var de fem siste som kom på båndet….Skitt au, hvem gidder stresse over slikt første dagen i ferien…..Fant vår sjåfør på avtalt plass, og kom oss ut til bilen vi hadde bestilt. Turen, som iutg pkt skulle ta 25-30 min endte opp med å ta nærmere to timer, så når sjåføren rakte meg et evalueringsskjema, og sa «ju complain hir sør», så lurte jeg et øyeblikk på om han mente det seriøst…. Kom oss til leiligheten, la igjen bagasjen, tuslet ned til Skytrain og kjøpte billetter med overgang til Saphan Taksin.


Vårt førstinntrykk av Bangkok




Vel fremme tok vi oss en ekte Thailunsj, og satte så kursen mot Chao Praya River og båtene med gult flagg. Bestemte oss for å bare cruise oppover elva for å orientere oss litt, og hoppet av på pir/kai nr 13. Der fikk vi praiet en 7-seter som tok oss tilbake til leiligheten. Sjekket inn, tok en powernap, stakk ut for å handle litt dagligvarer og avsluttet handleturen med en kort pit stop på House of Beers. Undertegnede gikk i fella med «buy 2 get 1 free, og endte opp med å betale for to halvlitere, samt få et miniatyrglass med øl gratis….




Her er noen av inntrykkene fra dag 1 i Bangkok , blant annet med litt annerledes elektrisk kabling enn hjemme, og ikke bare handicap-parkeringer;









Vi bor for øvrig i et område som heter Thong lo, eller var det Thonglor, eller….





Slenger med et par bilder av leiligheten. Vi bor i 7 etg, og komplekset har både svømmebasseng, sauna og trimrom.






Her sitter undertegnede og oppdaterer en viss TR...







Også Thai’ene har fått det med seg, pokker også, skal kvinnene få boostet selvtilliten her også;




To be continued..

Last edited by staale; 14-07-2016 at 06:56.
staale is offline   Reply With Quote