View Single Post
Old 06-05-2012, 11:24   #8
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
... 160 kolli, selv på et fullt fly med 189 pax, synes jeg høres MYE ut. Ryanair spesielt har nok langt færre kolli enn som så ... du må ta en ekstra titt på dine assumptions, jeg har på følelsen at disse er way off ...
Greitt, la oss si da (eksempelsvis etter RYRs prismodell) at det "kun" er 135 kolli, dvs vi antar at resten av bagasjen er blitt tatt med inn i flyet oppe i kabinen. Deretter mener jeg at enhver av disse kolli gjennomsnittlig skal løftes opp/rundt - omstues - fire ganger på veien fra luken til rullebeltet (eller omvendt, fra innsjekkings-skranken til sin endelige plass inne i luken), så MOL's bakkelager rundt om i Europa skal altså klare DAGLIG å løfte opp noen 36 tusen tonn med armkraft. Er det ikke noen andre litt artigere veier å beskjeftige seg med enn dette ? Hvordan ligger det an med MSD (Muskulo-Skeletal Disorders) ? Samme spørsmål kan stilles ang Cleaning-teamet som skal klare å gjøre det pent for alle 189 seter på akkord (5-7 minutter) mellom deplaning og boarding ?
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote