View Single Post
Old 23-11-2022, 15:43  
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Fnate til Junaiten

Ved ankomst YVR fulgte jeg ganske enkelt skiltene mot international connections. Det var jeg åpenbart nokså alene om for det var en veldig overrasket dame i dokumentsjekken da jeg kom.

- "Are you connecting international?????"

Det var jeg. Det var jeg helt alene om. Det var helt tomt. Og nesten like tomt fortsatte det å føles nede i terminalen airside på YVR international.

Følelsen var virkelig som når man reiste internasjonalt under Covid og man liksom kunne høre ekkoet av egne skritt når man spasserte igjennom CPH eller hvor man nå var. Det var som en reise 12 mndr tilbake i tid rett og slett. Og det meste var stengt.

Stengt var også BA kantina. Og den som jeg har såååå vage minner fra også. Jeg var der en gang når Storsmurfen hadde hevet seg på en impulsflight for å møte meg i Seattle. Vi endte opp med å drikke en del øl med en lokal forumist og fortsatte i god stil på vei hjem. Impulsen hennes hadde ikke holdt til Club billett hjem, men en hyggelig fyr i loungen spurte om ikke vi heller ville sitte sammen i 62J/K (mot en et ikke ubetydelig mellomlegg, som jeg ikke helt tok innover meg før AmEx regningen kom).

Uansett. Stengt var det. Sjukt stengt. Vi hadde god tid også. Heldigvis var det en sånn tredjeparts lounge åpen som man kunne bruke. Men det var langt å gå tilbake. Men det hadde vi jo på en måte tid til. Makan

Så der satt vi og sturet. Ringte hjem og plaget "hun der hjemme" midt på natten. Etter hvert oppdaget vi imidlertid balja vår utenfor vinduet.

Det skulle bli skikkelig deilig å fly BA igjen. Det er teit å savne noe så dumt som et flyselskap så mye, men når jeg, pellefanten og Oversmurfadormesteren tramper ombord på en BA balje så vet vi liksom bare at alt er i orden. Da blir det fint. Brusen flyter og alle er glade.

Men som digresjonens mor (far) så lar jeg det ikke stoppe der. BA har jo gjort det usedvanlig vanskelig å bruke dem etter Covid. LHR er jo et big f-ing mess. Rutetidene til Oslo har vært krise. Connections sjuke. Og antall kanselleringer helt på trynet. Så dette var rett og slett en ren bruk av voucher, selv om tidene var svært ymse.

Resultatet er at jeg har gått over til Air France. Nå gønner vi på for å få Flying Blue Platinum Ultimate istednefor BA, med mindre et tryglebrev til BA gjør at de fornyer oss en siste gang. Da snur vi på helen. Ellers er det desverre bye-bye Executive Club da vi ikke har en teoretisk sjanse engang til å fornye GGL kortet vårt etter all klabb og babb siste året. Men fornyer de dropper vi Flying Blue før man rekker å si ostekake, og går tilbake til BA over natta.

Digresjon over.

Etter litt om og men var det tid for boarding.

Dette viste seg å være første gang for meg i den nye kabinen. Den med sånne suiter med dør og sånt. Jeg må si jeg ikke helt forstår greia med en dør når den rekker dem som går forbi til brystet.

Er det for å hindre at høner og geiter fra economy skal komme seg inn i suiten? Vi vet ikke.

Elefanten koste seg uansett med sin egen miniskjerm. Han er vant med konseptet fra American.

Jeg hadde større skjerm

MAKAN. Nå deler jeg opp her. Masse skriblerier

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 23-11-2022 at 15:47.
Fnate is offline   Reply With Quote