View Single Post
Old 26-11-2017, 18:28  
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Jeg, megselv og to kameraer på Fototur i Amrika

Det var på tide å komme seg avgårde langs Grand Canyon rim til neste destinasjon, Kanab, nye 200 miles på veien.




På tur ned fra Grand Canyon platået var Little Colorado river




Marble Canyon



Dag 8
Hva skulle jeg i Kanab? Jo, hver dag er det lotteri for ti plasser for å besøke The Wave, jeg hadde håpt på å komme meg inn til dette meget spesielle området. Trodde ikke at pågangen skulle være så stor, men det var den tydeligvis, 40 grupper var påmeldt denne tirsdagen i november.

Det endte naturligvis med at jeg ikke blei trekt ut, jeg kunne selvfølgelig komme tilbake til samme tid neste dag og prøve lykken på nytt, men fant ut at det fikk rekke med denne ene sjansen. Da var det å sette seg i bilen og komme seg østover til til Page, hvor jeg hadde booket tur til Antelope canyon på ettermiddagen.

Først besøkte jeg «Horseshoe Bend», hvor Coloradoelva gjør en hesteskolignende sving.

Horseshoe Bend
by Rolf Jonsen, on Flickr

Da jeg kom til sjappa hvor jeg skulle møte opp for turen til Antelope Canyon blei jeg skuffa, under påskudd av at bilen til guiden hadde streika hadde de avlyst fototuren. Jeg luktet hva den egentlige grunnen var, da jeg var den eneste oppmøtte. Jeg fikk tilbudet om en tur neste dag og måtte ta til takke med det.

Jeg kjørte bort til den lokale flyplassen for å se om der var noe spennende, da kom jeg over flysightseeing over Lake Powel og Monument valley, fikk jeg beskjed om å møte opp en time senere.









Wave pattern
by Rolf Jonsen, on Flickr

Det blei ei natt mere enn forventet i Page, så jeg spanderte på meg rom på en resort ved Lake Powel med helt grei utsikt.
RJon is offline   Reply With Quote