View Single Post
Old 21-03-2023, 20:36  
SK384
ScanFlyer Molded

SK384's Avatar

Default Re: SAS A321ceo flåte

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvorfor ikke? Dette er jo bare flynerding på detaljnivå [emoji3]
Jeg husker godt når A321 ble satt inn i trafikk hos SAS. Jeg skulle en tur fra Alta til Aarhus like etter at den var satt i trafikk. Jeg lette litt for å se om det var mulig å få tatt det nye vidundere hjemmover og joda den fløy fra CPH til OSL den dagen jeg skulle hjem. Jeg måtte riktignok vente i 5 timer på CPH men så pass må en jo ofre for å få fly SAS sin helt nye A321. Tror det var Arne Viking som var første flyet. Når det nærmet seg avreise viste det seg at det var litt forsinkelser med leveransen og min flight ble endret til MD80. Da var det plutselig ikke så spennende å vente 5 timer på Kastrup. Det var ikke bare enkelt å få endret billetten. Jeg prøvde å argumentere at jeg hadde bestilt turen på grunn av A321 og mente da de kunne booke meg om. Kom ingen vei med Reisebyrået eller SAS på telefonen. Men en av mine gode venner på Alta lufthavn forsto problemet og fikset det for meg. Det var i de tider det gikk greit å gjøre slikt. Nå er det vel litt verre å få til sånt.

Jeg var i Aarhus i 10 dager så helgen jeg var der benyttet jeg meg til å ta en tur til London med Varig. Også her ble det flybyttet. Den var satt opp med MD11, men når det nærmet seg ble den endret til B777. Dette var jomfru turen til flyet og lakken var knapt tørket så det var litt stas. Dessverre gikk jeg glipp av å fly MD11 og jeg fikk heller ikke prøvd den etterpå og det er litt kjedelig.

Her en trip report fra turen med Varig etter malen fra Scanair.no

http://www.scanair.no/test/RG-test.htm

Last edited by SK384; 21-03-2023 at 21:13. Reason: Lagt til en trip report
SK384 is online now   Reply With Quote