View Single Post
Old 02-11-2017, 21:27  
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
SAS SAS = MØKKASELSKAP?

Og nå som jeg har din oppmerksomhet:

Vi tok en liten høsttur til Storbritannia i forrige for å fotografere Vulcan, min kone og jeg. Da vi landet på Kastrup tikket det inn en melding om at flyet vi skulle videre med var kansellert så vi ble re-rutet via Frankfurt. Det var helt greit inntil vi sto i Birmingham uten min kones bagasje. Og før noen sier noe at vi er dustehuer som reiser med bagasje: Kamerautstyret er håndbagasje - resten er erstattelig! Dessuten er stativ og kule litt vanskelig å få gjennom sikkerhetskontrollen.

Som KnutW bruker å si: Nuvel! Vi fikk halve lasten, men manglet jakkene som vi ikke gadd å bære gjennom alskens lufthavner. Første natt bodde vi på BHX og sjekket hos handlingagenten før vi dro av sted. Han gadd ikke sjekke selv om vi visste at på LH og SK hadde landet - og bagasjen var på BHX da vi ringte. Det sto på taggen.

Vi kjørte til the Cheshire Cat - dette sagnomsuste stedet ved en kanal, men måtte ha jakker og handlet to stykker pluss noe andre greier som visstnok er kjekt å ha. Undertøy og dess like. Mandag kveld sendte jeg inn et krav om å få dekket innkjøp til ca GBP 340. I dag sendte de pengene.

To ting her som jeg likte:
1) Vi ble booket om automagisk til neste mulige flight og ble minimalt forsinket, men godt foret.
2) Pengene ble betalt uten at vi måtte gjøre annet enn å skanne kvitteringen og skrive omtrent det samme jeg har skrevet her.

Jeg liker SAS og det er ikke et møkkaselskap.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote