View Single Post
Old 14-05-2012, 11:47   #59
Frequent Traveller
Anthill kicker
 
Frequent Traveller's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
Default Re: Groundworthiness Certificate?

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Det er meget vanlig innen økonomiske og tekniske fag når man prøver ut en ny teori å se på "extreme case" for å se hva som skjer. Da vil man få ett klarere bilde av hva man begir seg ut på ... W
Greit ... men man tilretter ikke investeringene for "extreme cases", heller sikter man på 60 %-, 70 %- eller kanskje opp til 80 %-sannsynlighetens forhold, avhengig av hvor "strategisk viktig" saken er ? Hvis f.eks. Norwegian tar leverans på 100 stk H21QR NEO (istedenfor 100 stk A320 NEO) kommer problemet på bordet til Kjos' Harvard-børster. Hvordan de isåfall løser denne oppfordringen vet ikke jeg, men at der finnes en flokk skarpe strateger (skarpere enn alle vi her som debatterer sammen om H2XQR Series, hos Flyprat) tviler jeg ikke på ett eneste sekund. Og at oppfordringene kan omgjøres til konkrete resultater, ser jeg som min rolle å påpeke, deretter er det andre menneskers rolle å tillivssette oppgaven, dvs å ta til nytte det nye verktøyet - H2XQR Series - på en måte som fører til et gunstigst mulig resultat ...

Jeg viser til tidligere debatt [se http://forum.flyprat.no/showpost.php...postcount=160] om hvorvidt bedrifter profilert som c/o Learjet kanskje skulle inngå en ramme-avtale med Kjos for fri disponering (over en femårs-periode ?) av EN opp til TO ULD (AKH, ...) pr avgang, som da frakt-forwarderen selv opererer (til f.eks. fersk eller frossen fisk, sjøfrukter osv sydover og frukt/blomster/grønnsaker nordover ...) etter eget beste behov : det operasjonelle ansvaret legges hos frakt-ekspertene, DY leverer kun fly-logistikken, dvs ordner med ULD-plassene ombord i flyene ? Frakt-forwarderne kunne gruppere seg sammen om dette, for å bygge på felles (sammensatt) styrke : nye muligheter betyr nye utspill fra Strategene, er det jeg hinter til ... ?

En annen løsning er å eventuelt helt glemme fly-frakt ? [se her : http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=42]

H2XQR Series åpner for mulighetene : enhver Operatør tillivssetter sitt eget drifts-prosjekt ! TwinAisleFeeder formidler kun verktøyet. Og jeg forklarer hva det nye verktøyet eventuelt kunne brukes til ...

Last edited by Frequent Traveller; 14-05-2012 at 18:05.
Frequent Traveller is offline   Reply With Quote