View Single Post
Old 30-03-2020, 23:07  
sukram
ScanFlyer Gold

Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hva med legene og sykepleierene som alle bør ha mer penger, har sagt det i flere år og nå jobber uten ferie og til lavere lønn enn de fleste av arbeiderene her på forumet som har omsetning på hundretusener på kredittkortene sine, uten å klage eller true om streik?
Selv om Norge er land hvor det relativt sett ikke lønner seg å ta lengre utdannelse, sammenlignet med andre OECD-land, så er lønnsnivået til legene det absolutt siste jeg bekymrer meg for i disse koronatider. Bortsett fra toppledere og enkelte politikere ligger legene på toppen. Finn meg en lege som har jobbet i ca. 10 år som tjener under 800k!

Sykepleiere er en litt annen historie. Gjsnt. har de visstnok 537.000 kr i året, 2019-tall. Klart, det er forskjeller her, turnus, sykehus vs. sykehjem (spesialisthelsetjeneste vs kommunalhelsetjeneste), "tvungen deltid". På plussiden er at de stort sett er sikret jobb uansett hvor de må flytte i landet. Og de blir aldri permittert.

Nå skal jeg unngå å be for egen syke mor. Jeg bare nevner at en gjennomsnittlig advokat tjener mindre enn en lege, har langt større finansiell risiko (mye ENK eller mindre AS'er). Og pt. er 1 av 5 permittert eller i fare for å bli permittert.

Den økonomiske krisen treffer ALLE som ikke er ansatt i kommune eller i staten. Kabinpersonale, psykologen, fysioen og frisøren.
sukram is online now   Reply With Quote