View Single Post
Old 23-03-2020, 12:29  
LN-HFH
ScanFlyer Silver

LN-HFH's Avatar

Default Re: Post Covid19 - hva skjer med luftfarten

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Det kommer vel til å falle noen fra, også kommer det sikkert noen nye til, når hysteriet har lagt seg.
Jeg kan ikke skjønne at det skal bli en varig nedgang i fritidsreiser. Det kommer til å være like hard konkurranse på pris, og dermed like attraktivt med jentetur til Riga og guttetur til Liverpool.
Forretningsreisene tror jeg kanskje kan bli færre, etter erfaringer med digitale rom, særlig med tanke på rutinemøter og oppsummeringer. Man skal dog ikke se bort fra effekten av samværet utenfor møterommet heller, så noen ekstrem nedgang har jeg ikke noe tro på.
Enig her. Skjønner ikke hvorfor mange her mener at fritidsreiser knapt vil eksistere i tiden etter når krisen en dag tar slutt. Ja, mange vil få mindre å rutte med i en periode, men de aller fleste vil komme tilbake i samme eller en tilsvarende jobb som de hadde tidligere, med forhåpentligvis samme lønn. Etter krisen vil vi se et drøyt år med Riga til 199 osv, men så vil prisene gå oppover igjen når markedet begynner å komme tilbake.
Man kan jo også se på hvilket marked som har hatt den største veksten de siste 20 årene, som jo åpenlyst er ferie- og fritidtrafikken. Hvorfor skulle den plutselig ikke komme tilbake igjen, og etter noen år med oppbygging fortsette veksten? Har forettningsrrafikken hatt noe vekst i det hele tatt de siste 20 årene?

Man må også huske at vi er på et forum der alle elsker å fly. Det å dra til Trondheim eller New York for et møte på firmaets regning og opptjening av poeng på privat konto, er noe de aller fleste her ville takket gledelig ja til, men ville den vanlige mannen i gata sagt det samme etter å ha vendt seg til de ufattelig mange digitale løsningene som faktisk finnes i 2020?
LN-HFH is offline   Reply With Quote