View Single Post
Old 12-06-2019, 11:40  
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Fenomenet flyskam

Jeg synes det er litt skummelt hvordan miljø-debatten foregår om dagen (innholdet er jeg nøytral til – men debatten i seg selv).

Det har vel aldri vært mer «som fanden leser bibelen» enn det er nå og det er utrolig hvordan du på tredve-førti sekunder googling kan «bevise» de totalt motsatte. Den enkleste er vel elbiler, batterier til elbiler, oppdrettslaks og ikke minst skipsfart (der er jeg jo temmelig inhabil) hvor man finner de utroligste «faktaene» satt opp så du lett kan svelge det.

Det er litt gøy å se i kommentarfelter de enorme påstandene og at folk er ikke litt enige eller uenige, det er totalt Liverpool/Manchester, demokrat/republikaner tilstander i hvor bastante man er.

Men som hovedtemaet her er – flyskam, så kan det jo ikke være bra at vi reiser som gale for tiden? Dro du to-tre ganger til utlandet i året på åtti-tallet så var du jo enten kjeltring eller rikas, nå er det jo en menneskerettighet og jeg innbiller meg at de stakkarene som nå går personlig konkurs fordi de må betale litt bompenger klarer å skvise ut et par god-turer i løpet av året..

Jeg er ganske egoistisk og kunne jo optimalt tenkt meg null bomring, Chevrolet Tahoe, svært billig fly osv. men skjønner jo at det ville ikke vært helt bra. (Gjerne også 150 i fartsgrense opp til Gardermoen og bensin til Dubai priser)

Trist det ikke kan være noen nyansert debatt rundt dette og at folk ikke er litt mer nøye på fakta sjekken.

NB!!! DENNE ER IKKE MYNTET PÅ NOEN DELTAKERE I DENNE TRÅDEN – mere generelt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote