View Single Post
Old 12-01-2019, 18:15  
Landkrabbe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 146
Default Re: Norwegian største flyselskap i Norge

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Du legger for mye i det zeffen; jeg mente det ganske enkelt som at svært mange i Norge har "holdt ved" Norwegian fordi de var den stakkars lille underdog'en som kom opp og skulle sloss mot store stygge statsstøttede SAS, og at gode joviale Bjørn Kjos overhodet ikke gjorde det for å tjene penger, men for å gi Ola Dunk tilgang til billigere flyreiseer. Den typen mennesker som også tror at ulven spiser barn, og som tror at jorda er flat. Men når situasjonen snur seg, og Norwegian er støste operatør - internasjonalt som nå også nasjonalt - så gleder jeg meg til å høre hva som "nå" er unnskyldningen for hvorfor Norwegian skal få frikort til å være slik de er... De klassiske "bygda mot overmakta"-underdog supporterene må jo få en slags identitetskrise.
Skjønner at du spøker, men den som ikke skjønner at det er litt alvor i spøk og spøk i alvor osv... Tror de aller, aller fleste har et mye mer pragmatisk og ukomplisert forhold til flyselskapene SAS og Norwegian, og at det er langt fra "svært mange" som har slike ideer som du beskriver. Så naive er ikke folk flest.

På innenlands er det heller ikke noe stort klasseskille å snakke om mellom SAS og Norwegian. Det er noe mer biz på SAS, men de som reiser privat innenlands i Norge tilhører jo alle yrkesklasser. Prisene er jo også sammenlignbare.
Landkrabbe is offline   Reply With Quote