View Single Post
Old 02-06-2019, 23:24   #6
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,065
Default Re: Male om flymodeller

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Da fløy du kanskje med meg..
Vi hadde et reservefly som var malt forskjellig, tror aldri det kom i lufta, det var nok dette du fløy, men kanskje skrev ned feil nummer? Var det ikke November 1984?
Det var definitivt i 1985. Onsdag 13. november for å være helt nøyaktig. Jeg har notert registreringen som N783DL, men skal ikke være for påståelig på akkurat den. Og må bare innrømme at jeg ikke så spesielt nøye på flygeren, meget mulig det var en ung og håpefull trønder..? Tror forresten ikke de var ute av cockpit i det hele tatt på turnaround i Charlotte Amalie.

Forøvrig den første av en del "loffeturer" rundt i Karibien med masse artige flytyper. Concorde til New York, en sur gammal ex VASP 727 fra Arrow Air videre til San Juan og så rundt etter innfall/haike-metoden. Fikk med meg min første DC-3 (Aero Virgin Island), Mallard, Heron, L-749 Constellation og DC-6. Fikk sitte på gratis hos fraktgutta, men måtte betale meg tilbake med ruteselskapene. Gode minner... Men, nå tilbake til topic, nemlig maling av fly!

Jeg ser filippinerne annonserer flittig i diverse fora. Jeg har aldri prøvd de selv, men det ser ut til å være brukbar kvalitet på produktene. Tviler dog på om de har såpass smått som 1:200 skala, det ser ut til at de holder seg mest rundt 1:100 og større. Relativt dyre er de også, men fordelen er som du sier at de lager det meste på bestilling.

Last edited by KnutW; 02-06-2019 at 23:31.
KnutW is online now   Reply With Quote