View Single Post
Old 14-02-2020, 00:08   #92
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Om å reise med Color Line

Color Magic vs. Color Fantasy

Skipene er i utgangspunktet like, men noen forskjeller er det. Color Line gjorde nemlig noen justeringer basert på erfaringer fra Fantasy da Magic skulle bygges.

Fysiske forskjeller:
• Flere 5* lugarer av typen Color Suite på Magic. På Fantasy finnes disse kun på dekk 10 og 11. På Magic finnes de også på dekk ni.
• Lugartypen 5* Junior Suite finnes kun på Magic. Fire stykker som ligger forut på dekk ni. Litt mindre enn de ”vanlige” suitene, men med samme tingene inkludert i prisen. Samme utsikt som rederlugarene. Er populære, har fortsatt ikke sett dem tilgjengelige når jeg har booket tur.
• Fantasy har to spisesteder som ikke finnes på Magic:
o Bar Bella – italiensk ”tapas” midskips i Promenaden på dekk 7.
o Sushi Bar – shusi og ramen serveres akterut i Promenaden på dekk 7.
• Magic har butikken Fashionsize der Sushi Bar ligger på Fantasy. Denne butikken selger sko, vesker, skjerf, smykker osv. Noen av disse varene finnes i Fashion Boutique på Fantasy, men alt i alt er utvalget av den typen varer større på Magic.
• Magic har flere sitteplasser i puben i promenden, der Bar Bella ligger på Fantasy.
• På Magic er det noe flere sitteplasser i Observation Lounge på dekk 15.
• På Magic er det 3* lugarer på dekk 5. Der er det messeområde på Fantasy og det er kun lugarer på dekk 8 til 11.

Som gjest oppleves skipene ganske like estetisk sett. Det går i messing og mørkt treverk. Klassiske maritime farger som blått og rødt går igjen, men senere oppdateringer av lugarene har gjort at tekstilene der går i mer dempede farger; brun og beigetoner går igjen.

Ettersom Color Line generelt sett er gode på vedlikehold, både løpende og større sjauer der skipene ligger i dokk eller ved kai en periode (i januar hvert år), fremstår det ikke som gammelt og slitt. Tepper, tekstiler og madrasser byttes jevnlig.

På Fantasy har de skilter med ”Dette bordet er forbeholdt spisegjester” på bordene i første rekke i Observation Lounge. Det har de ikke på Magic, og det mener jeg de burde hatt. Jeg har flere ganger opplevd at bordene blir okkupert av (tyskere) som spiller kort e.l. og ikke kjøper noe i det hele tatt, til tross for hyppige fremstøt av servitørene. Hvorfor de ikke har disse skiltene på begge skipene lurer jeg på. Er jo samme rederi.

Det var det jeg klarte å komme på av forskjeller/sammenligningsgrunnlag nå.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote